Novax investerar i tillväxtbolaget Concept

Novax blir 33-procentig ägare i tillväxtbolaget Concept Motion AB som är Sveriges ledande helhetsleverantör av träningsutrustning inklusive service, support, utbildning och finansieringslösningar. Grundare och VD Bo Ekros blir kvar som majoritetsägare i bolaget. Concept, med huvudkontor i Jönköping, grundades 1993 och omsätter 115 mkr och har 45 anställda.

-          Concepts ambition är att fortsätta växa med god lönsamhet och ytterligare befästa sin marknadsledande position i Sverige samt växa i övriga Norden. Genom att Novax går in som partner får vi en stark och långsiktig delägare som tillför viktig strategisk kompetens till bolaget, säger Bo Ekros, VD i Concept.

-          Concept har en stark position inom det attraktiva och växande segmentet hälsa, motion och välbefinnande med goda förutsättningar för fortsatt lönsam tillväxt. Vi är glada över att bli delägare och tror att Novax erfarenhet av att arbeta med tillväxtföretag kan bidra till att vidareutveckla Concept tillsammans med övriga ägare, säger Anders Slettengren, VD i Novax.

Bo Ekros, VD Concept: tel 070 953 3670, bo.ekros@concept.se

Eric Persson, Investeringsansvarig Novax: tel 070 606 6116, eric.persson@novax.se

Anders Slettengren, VD Novax: tel 070 515 6662, anders.slettengren@novax.se

Om Concept