Novax ökar ägandet i Filippa K till 53%

Novax förvärvar 25% av aktierna i PFK Holding AB, ägarbolag till Filippa K AB, från Patrik Kihlborg. I och med förvärvet ökar Novax ägandet i Filippa K till 53%. Övriga aktieägare är Filippa Knutsson (35%), Patrik Kihlborg (10%) och Karin Segerblom (2%). - Filippa K är inte bara ett starkt varumärke, utan även ett välskött och framgångsrikt företag. Jag är mycket nöjd med den utveckling som bolaget haft under det dryga år vi varit med som ägare. Vi hade sedan tidigare en option att öka ägandet och mot bakgrund av det starka resultatet och den stora utvecklingspotential vi ser i Filippa K, var det ett naturligt beslut för oss att utnyttja optionen, säger Jan Carl Adelswärd, VD i Novax AB och tillträdande styrelseordförande i Filippa K, i en kommentar till affären. För mer information kontakta: Jan Carl Adelswärd VD i Novax och styrelseordförande i Filippa K Telefon 08-6624680 Mobil 0708-767168 ---