Netcap levererar analyser till Aktiedirekt

Netcap levererar analyser till Aktiedirekt Netcap AB (www.netcap.se) har träffat avtal med Aktiedirekt (www.aktiedirekt.com) om leveranser av analytiska marknadskommentarer till stöd för Aktiedirekts kunder. "Vi är mycket glada över att kunna presentera ett samarbetsavtal med en av Sveriges ledande Internetmäklare. Genom samarbetet med Aktiedirekt bryter vi ny mark. Vi är den första fristående analysaktören som får möjlighet att leverera analysprodukter till en börsnoterad fondkommissionär, säger Anders Berg, vd för Netcap AB. Avtalet med Aktiedirekt är ett av flera som Netcap AB träffat med finansiella tjänsteleverantörer på Internet på kort tid. Tidigare har avtal med bland annat Yahoo! och European Investor träffats. För mer information kontakta: Anders Berg, vd anders.berg@netcap.se 0705 - 930 230 Rolf Gabrielson, vvd rolf.gabrielson@netcap.se 08 - 678 20 61 Om Netcap Netcap utvecklar skräddarsydda finansiella analysprodukter och analysverktyg för tjänsteleverantörer på internet. På vår kundlista finns bland andra Aktiedirekt, E*Trade, Yahoo! och European Investor. Besök oss på www.netcap.se Netcap ingår i investmentbolaget Novestras portfölj. AB Novestra är ett riskkapitalbolag med fokus på investeringar i tillväxtbolag. Bland AB Novestras investeringar finns Boxman, Bredbandsbolaget, ConNova, E*Trade, FanGlobe.com, IQUITY Systems, Jupiter Communications och Mobilestop.com. AB Novestras aktier är inofficiellt noterade genom Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/22/19991222BIT00290/bit0002.pdf