Novestra förvärvar 15 % av börstipset

NOVESTRA FÖRVÄRVAR 15 % AV BÖRSTIPSET AB Novestra har förvärvat 15 % av aktierna i Skandinaviska Aktiespel AB under namnändring till BörsTipset Svenska AB. BörsTipset är en ny spelform som baseras på utvecklingen för olika börsbolag. Bakom projektet, som redan erhållit tillstånd, står bl.a. Friidrottsförbundet (ordf. Bengt Westerberg), Tennisförbundet (ordf. Jan Carlzon), Golfförbundet och Skidförbundet. Förutsatt att avtal träffas med TV-kanal om exponering förväntas lansering ske under år 2000. "Novestra har genom särskilda relationer med projektet fått möjlighet att på synnerligen fördelaktiga villkor investera i ett tidigt skede. BörsTipset är fortfarande inne i en projektfas där det ännu inte är helt klart om och när en lansering sker. Om projektet väl lanseras kommer BörsTipset att vara ett av de första spel som distribuerar information och möjliggör ändring av tips m.m. över internet, som på sikt antas bli den huvudsakliga distributionskanalen. Detta kan ytterligare öka potentialen i projektet " säger Novestras ordförande Lennart Tengroth. Novestra är ett riskkapitalbolag med fokus på investeringar i tillväxtbolag. Bland Novestras investeringar finns Boxman, Bredbandsbolaget, ConNova, E*Trade, FanGlobe.com, IQUITY Systems, Jupiter Communications, Mobilestop.com, NetCap, NetTime och NetSurvey. Novestras aktier är inofficiellt noterade genom Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB. För mer information om AB Novestra se www.novestra.com, för frågor kontakta Lennart Tengroth, styrelseordförande, på tel. 0704-33 11 44. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/29/19991229BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/29/19991229BIT00200/bit0002.pdf