Novestra kallar till extra bolagsstämma

NOVESTRA KALLAR TILL EXTRA BOLAGSSTÄMMA Novestra har idag kallat till extra bolagsstämma den 10 februari 2000 kl. 10.00 på Berns Salonger i Stockholm för beslut avseende val av ny styrelse, bemyndigande för styrelsen att utge aktier samt godkännande av styrelsens beslut av den 20 januari 2000 avseende nytt incitamentsprogram. Fullständiga handlingar avseende stämman kommer att hållas tillgängliga på bolagets kontor fr o m den 3 februari 2000 samt sändas till aktieägare som så begär. Novestra är ett riskkapitalbolag med fokus på investeringar i tillväxtbolag. Bland Novestras investeringar finns Boxman, Bredbandsbolaget, ConNova, E*Trade, FanGlobe.com, IQUITY Systems, Jupiter Communications, Mobilestop.com, NetCap, NetTime och NetSurvey. Novestras aktier är inofficiellt noterade genom Hagströmer & Qviberg Fondkommission AB. För mer information om AB Novestra se www.novestra.com, för frågor kontakta Theodor Dalenson, VD, på tel. 08-545 017 50. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/26/20000126BIT00150/bit0002.pdf