Novestra planerar lämna information om nya investeringar

NOVESTRA PLANERAR LÄMNA INFORMATION OM NYA INVESTERINGAR SAMT REDOGÖRA FÖR BOLAGETS FRAMTIDA STRATEGI I SAMBAND MED PRESSKONFERENS/ANALYTIKERTRÄFF TORSDAGEN DEN 24 FEBRUARI. Novestra kommer i samband med en kombinerad presskonferens och analytikerträff torsdagen den 24 februari kl. 8.00 på Operaterassen att redogöra för nya investeringar. Samtidigt kommer företagsledningen att presentera bolagets framtida investeringsstrategi samt ytterligare internationella samarbeten. Novestra är ett riskkapitalbolag med fokus på investeringar i tillväxtbolag. Bland Novestras nuvarande investeringar finns Boxman, Bredbandsbolaget, E*Trade, FanGlobe.com, IQUITY, Jupiter Com., Mobilestop.com, NetCap, NetTime och NetSurvey, PoweNet, Reccolections Inc. Novestras aktier är inofficiellt noterade genom Hagströmer & Qviberg. För mer information om AB Novestra se www.novestra.com, för frågor kontakta Theodor Dalenson, VD, på tel. 08-545 017 50. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00580/bit0002.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/02/14/20000214BIT00580/bit0001.doc