NOVOTEKS ÅRSREDOVISNING 2007 PUBLICERAD

En svensk version av Novoteks årsredovisning 2007 finns från och med idag på företagets hemsida, www.novotek.se. Den tryckta årsredovisningen kommer att finnas framtagen vecka 14, och kan beställas från bolaget.

Malmö den 2 april 2008

Novotek AB

Tobias Antius, VD Novotek AB

telefon 040-316915, 073-6338915

Novotek har sin kärnkompetens inom integrationslösningar för industriell IT, vilka effektiviserar kundens informationshantering och produktion. Genom ingående kunskaper om kundernas branscher och produktionsprocesser kan Novotek, genom att kombinera tredjepartsprodukter, egenutvecklad programvara samt konsulttjänster, tillhandahålla systemlösningar som integrerar kundens automationssystem och övriga datasystem i ett övergripande, integrerat informationssystem.

Härutöver levererar Novotek enskilda programvaror, både egenutvecklade och tredjepartsprodukter samt system för exempelvis processreglering och maskinstyrning.

Viktiga branscher är energi, fastigheter, järn & stål, kemi, livsmedel, läkemedel, papper & massa, tillverkning och VA.

Novotek-aktien noteras på Stockholmsbörsen, Small Cap.

Som exempel på kunder kan nämnas: ABB, Akzo Nobel, Arla, Astra Zeneca, Ericsson, Fortum, Korsnäs, Lego, Novo Nordisk, Pfizer, Saab, Stora Enso, Tetra Pak, Volvo och VW.

Novotek AB, Box 16014, 200 25 Malmö

Fax: 040-947617