NOVOTEKS HUVUDÄGARE OCH VD SLÅR SAMMAN SINA INNEHAV AV A-AKTIER

Idag har huvudägaren i Novotek AB, Göran Andersson, tillsammans med bolagets VD Tobias Antius genomfört en transaktion som syftar till att sammanföra deras respektive innehav av A-aktier i ett gemensamt bolag, Noveko Syd AB. Anledningen till detta är att huvudägarna skall kunna, på ett optimalt sätt, fortsätta utveckla Novotek under de kommande åren, genom en gemensam hållning vid utövandet av rösträtten för aktierna. Denna transaktion påverkar inte de berörda personernas engagemang i bolaget.

Eventuella frågor besvaras av:

Tobias Antius, VD Novotek AB

Om Novotek:

Novotek har sin kärnkompetens inom integrationslösningar för Industriell IT och Automation, som effektiviserar kundens informationshantering. Genom ingående kunskaper om kundernas branscher och produktionsprocesser kan Novotek, genom att kombinera tredjepartsprodukter, egenutvecklad programvara samt konsulttjänster, tillhandahålla systemlösningar som integrerar kundens automationssystem och dennes övriga datorsystem i ett övergripande, integrerat informationssystem.

Novotek-aktien noteras på Stockholmsbörsens Small CAP-lista sen juni 1999

Som exempel på kunder kan nämnas: ABB, AkzoNobel, Arla, Astra Zeneca, Ericsson, Fortum, Korsnäs, Lego, Novo Nordisk, Pfizer, Saab, Stora Enso, Tetra Pak, Volvo, VW, Maxit och AAK.

Novotek AB, Box 16014, 200 25 Malmö

Fax: 040-947617