Energirapportering i molnet

Hyr din rapportlösning! Undvik alla problem och låt oss flytta din rapportering till molnet. Du kan designa dina rapporter helt efter egna önskemål eller enkelt utgå från våra färdiga mallar. Teknologin är helt baserad på Microsoft och GE-IP vilket ger enorma möjligheter till skalbarhet och datainsamling.

Novotek har sedan tidigare haft möjligheter att virtualisera alla sina lösningar men har nu tagit steget fullt ut och erbjuder en komplett molnbaserad tjänst. Först ut är Novoteks lösning för datainsamling och återrapportering över energianvändning.

Energiövervakning ligger i tiden och med Novoteks lösning kan man inom en dag vara helt igång med uppföljning av energianvändningen i sin fastighet eller produktion. Detta helt utan en massa investeringar i datorer och mjukvaror på anläggningen, utan allt finns i molnet. Detta gör att man kan komma igång extremt snabbt och det har de första kunderna redan dragit nytta av. Uppskalning av lösningen är fullt möjlig och görs enkelt under drift från några enstaka rapportpunkter till tusentals.

Kontakta oss idag och rapportera imorgon!