Infrastruktur för framtiden

Den 8 oktober kommer Veronika Grozdanovska till Sverige för att på Scanautomatic förklara vad “big data” och “big iron” egentligen är och varför du behöver bry dig om det. Kunskapen du får med dig kommer att hjälpa ert företag att på ett intelligent och effektivt sätt skapa infrastruktur som håller för framtiden.

Gränserna mellan den fysiska och digitala världen blir allt mer flytande. Det Industriella Internet eller sakernas Internet skapar möjligheter att utnyttja kraften i den data som skapas, av en ny generation maskiner, som sömlöst kan kommunicera både med varandra och med oss. Integrationen av molnbaserade datalösningar s.k “big data” och maskiner inom industrin, ibland kallat ”big iron”, skapar enorma möjligheter för ökade produktivitetsvinster genom ökad tillgänglighet och högre effektivitet.

Scanautomatic (7-9 oktober 2014), nordens största mässa för tillverkade industri, låter Novotek och GE Intelligent Platforms er ta del av ett spännande seminarium kring ”big data” och ”big iron”. Lär er hur ni på ett mer intelligent och effektivt sätt skapar infrastruktur som håller för framtiden.

Veronika Grozdanovska som jobbar med Industrial Data Intelligence hos GE kommer under en timme att presentera olika typer av lösningar och svara på era frågor. Seminariet är den 8 oktober kl 9:30 och är kostnadsfritt.

GE utnämndes i februari 2014 till ett av världens mest innovativa företag inom Big Data (källa: http://www.fastcompany.com/most-innovative-companies/2014/industry/big-data ). I april fick dessutom GE Intelligent Platforms det prestigefyllda priset för innovation på Big Data Paris 2014.