KEPServerEX 5.19 med nya möjligheter!

Vi har nöjet att informera er om den nya versionen av KEPServerEX, 5.19.

Den innnehåller, förutom en rad förbättringar, fyra stora nyheter: Internet of Things (IoT) Gateway Plug-in, Windows 10 support samt två grundläggande förbättringar i respektive Server Runtime och Server Configuration.

1. Internet of Things (IoT) Gateway Plug-in
• En betydande utbyggnad av funktionalitet som kräver en förklaring. Läs allt om den nya IoT plug-in här

2. Windows 10 support
• Fullt stöd för Windows 10 med undantag för hårdvarunycklar (donglar) på 32-bitarsversionen av Windows 10

3. Server Runtime
• Möjligheten att justera Device Scan Mode och Tag Scan Rate under tiden OPC Klienter är aktiva och anslutna till taggar på enheten
• Lagt till server stöd för "@Array" dynamiska adresser

4. Server Configuration
• Ny option på använda "Provide initial updates from cache" i Device Scan Mode. När den är aktiverad, hämtas värden från serverns cache (om sådan finns) i stället för att hämtas från enheten när en klient ansluter
• Ny option för "Respect tag specified scan rate" i Device Scan Mode. Den nya inställningen tvingar anslutna OPC klienter att använda den scan rate som är definierad i statiska tagg egenskaper och som därmed ger en användare möjlighet att ställa in och begränsa scan rate per tagg. Dynamiska taggar skannas med den scan rate som OPC klienten anger.

5. För övrigt ett antal förbättringar i:
• Modbus TCP / IP Ethernet
• ODBC-Client
• OPC DA-Client
• OPC UA Client
• OPC XML-DA Client
• Advanced Tags Option
• Data Logger Option
• och i iFIX Native Interface (NIO)

Ring oss på 040-31 69 55 om du vill ha mer information och läs mer om IoT Gateway här, eller fördjupa dig i Kepware här.