Novotek är nominerade till Scanautomaticpriset 2018!

För tredje gången i rad är Novotek nominerade till Scanautomaticpriset.  Med två vinster i ryggen hoppas vi nu att även kunna ta hem den tredje. Årets produkt är en uppkopplingstjänst/produkt för SCADA system mot AI, Digital Twins och andra system för att skapa ditt eget System-of-Systems.

Vad är det unika och innovativa med produkten:
Under ett antal år har internetbaserade system utvecklats snabbt tack vare möjligheten att utnyttja vad andra redan gjort för att utveckla nya kombinerade tjänster. Detta har ansetts osäkert eller omöjligt för industriella applikationer fram till att GE lanserade sin satsning på Predix och Industrial Internet. Industriella kunder kan nu på ett säkert sätt koppla upp sitt befintliga SCADA system mot den uppsjö av möjligheter och tjänster som finns i molnet, därigenom kan de utvecklas lika fort som deras kunder.

Med vår uppkopplingstjänst/produkt för SCADA system möjliggörs anslutningar mot ett antal olika AI system, Digitala tvillingar, Big Data-analyser och en mängd andra tjänster så som väderstationer, kunders och leverantörers system.

Kom gärna och besök oss på Scanautomatic, Svenska mässan i Göteborg, 9-11 oktober, monter B02:31. Tävlingen avgörs på scenen i A-hallen onsdag 10 oktober kl 16.30 – Välkomna!