Nyetablering på historisk mark med framtidsplaner

IT- företaget Novotek Sverige AB etablerar nytt säljkontor i Göteborg, på Nääs Fabriker i Tollered. Området där Novotek nu befinner sig sjuder av aktivitet, att etablera sitt säljkontor på Nääs ger stora möjligheter att hålla möten, konferenser och evenemang för kunder i regionen.

Det fantastiska bruksområdet i Nääs har funnits sedan 1800-talet och är en idag en attraktiv miljö med historiska anor som rymmer hotell, café, butiker och kontorslokaler i natursköna omgivningar. Detta gör mötet mellan kunden och Novotek till en större upplevelse.

Flytten av kontor görs i samband med ett generationsskifte då Karl Oxblad lämnar Novotek för att gå i pension och Rickard Tibefjäll tar över som ansvarig för Novotek i västra Sverige. ”Novotek verkar inom ett område som präglas av automatisering, framtidstänk, digitalisering och en strävan att ständigt utvecklas tillsammans med våra kunder. Det ger en fantastisk kontrast att kunna diskutera dessa frågor i lokaler som har anor från 1833 och samtidigt är en del av svensk brukshistoria. Jag ser fram emot att fortsätta expandera och etablera Novotek som en stark och given partner i region väst inom digitalisering och automatisering.” säger Rickard Tibefjäll.

Novotek är ledande inom området innovativa lösningar för automation och industriell IT. Lösningarna skapas av standardprodukter som samlar in, lagrar, analyserar och styr dataflöden hos kunderna. Tanken är att ge kunden frihet att var som helst se, styra, optimera och följa upp sina produktionsprocesser. Novotek har gjort detta i mer än 30 år och fortsätter vara pionjärer inom sitt område och det stärker kundernas konkurrenskraft och säkrar deras framgång.

Thomas Lundqvist - 046-40 31 69 07