Flaggningsmeddelande

Report this content

Novus Group International (”Novus”) meddelar härmed att Bolagets största aktieägare, ALS Invest AB, upplöses genom fusion till sitt moderbolag, Gallup Nordic AB.

ALS Invest AB innehar före fusionen6 424 765 aktier, motsvarande 61,94% av röster och kapital i Novus. Efter fusionen innehar moderbolaget Gallup Nordic AB 6 460 502 aktier, motsvarande 62,29% av röster och kapital i Novus.

Torbjörn Sjöström
info@novusgroup.se

Novus är ett analys- och undersökningsföretag som genomför opinions- och marknadsundersökningar med erfarenhet i kombination med nya angreppssätt som plattform.

Nyckelord i verksamheten är förtroende, timing och närvaro - på plats när och där det händer med handlingsinriktade analyser. Novus är i dagsläget i huvudsak verksamt på den svenska marknaden med huvudkontor på Sveavägen 59 i Stockholm. Novus Group International (publ) bedriver sin verksamhet i Stockholm och är noterat på Spotlight stockmarkets (marknadsplatsen bytte namn från Aktietorget under 2018) sedan juni 2007.