Nowagruppen växer vidare med etablerat produktionsbolag

Report this content

Nowagruppen utökar nu sin verksamhet genom att bli delägare i produktionsbolaget ADV Idé och Design. Förvärvet är en del av tillväxtstrategin för Nowa som idag även är delägare i produktionsbyrån Stillback AB och design- och konceptbyrån Companeros AB.

I september blev det klart att Nowa i ett första steg förvärvar 25% av idé- och produktionsbolaget ADV i Göteborg. Det strategiska förvärvet kompletterar Nowas kompetensportfölj och möjliggör utökade erbjudanden av ännu en spetskompetens.

- Jag är mycket glad över att få ett sådant kompetent team till vår grupp. ADV har genom åren gjort sig väl kända inom idé och produktion och har en ovärderlig kunskap inom sin bransch. Vårt samarbete kommer innebära en möjlighet att utöka våra tjänster, säger Anders Wallqvist, VD för Nowa.

ADV ägs av Daniel Vodusek och Magnus Ericson, som i över 25 års tid arbetat med att skapa scenografi och annan dekor för bland annat event, mässor och konserter. Kunderna kommer från företag, offentliga verksamheter och artister. Bland annat har de arbetat med Sweden Rock Festival, Way Out West, Göteborg & Co, Svenska Mässan, Europé, In Flames för att nämna några. I och med förvärvet ökar möjligheterna till fler typer av arbeten.

- Detta är ett naturligt steg för ADV. Att bli en del av Nowa ger oss nya möjligheter att växa och vi ser fram emot att arbeta mot gemensamma mål, säger Daniel Vodusek.

Foto: fr vänster Anders Wallqvist, VD Nowa Kommunikation, Daniel Vodusek, VD ADV Idé och Design.

Anders Wallqvist, VD Nowa Kommunikation
Anders.wallqvist@nowakommunikation.se

Om Nowa

Nowagruppen, med moderbolaget Nowa Kommunikation AB, är en oberoende, integrerad kommunikationsbyrå med totalt 41 anställda. Vi erbjuder medie- PR- och reklambyråtjänster och arbetar mot både privat och offentlig sektor. I koncernen ingår även bolagen Companeros, Stillback och numera även ADV Idé och Design. Nowa har kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö, Oslo, Visby och Kathmandu.

Taggar: