NPNC Intressenter förlänger acceptperioden

Report this content

Detta pressmeddelande får inte, direkt eller indirekt, distribueras till eller inom Amerikas Förenta Stater, Australien, Japan, Kanada, Sydafrika eller Nya Zeeland. Erbjudandet lämnas inte till personer i dessa länder eller till personer i något annat land, vars deltagande förutsätter ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

• Acceptperioden förlängs till och med den 7 december 2007

NPNC Intressenter AB (“NPNC”), ett bolag gemensamt ägt av familjen Nordgren/Pihl (“Ägarfamiljen”) och Nordic Capital Fond VI (“Nordic Capital”), offentliggjorde den 27 augusti 2007 ett kontanterbjudande till aktieägarna i Nefab AB (publ) (“Nefab”) att överlåta sina aktier i Nefab till NPNC för 97 kronor per aktie (“Erbjudandet”). Erbjudandet fullföljdes den 25 september 2007. Erbjudandet förlängdes i samband därmed först till och med den 12 oktober 2007, och därefter till och med den 2 november 2007.

Den 2 november 2007, sista dagen i den förlängda acceptperioden, hade giltiga accepter mottagits som, tillsammans med Ägarfamiljens innehav om 4 800 000 aktier av serie A och 10 619 748 aktier av serie B som har överförts till NPNC, samt 14 800 aktier av serie B som NPNC har förvärvat i marknaden, representerar 87,0 procent av det totala antalet aktier i Nefab och 94,9 procent av det totala antalet röster i Nefab. Antalet aktier som har lämnats in i Erbjudandet, exklusive Ägarfamiljens innehav, är 8 604 760 aktier av serie B, motsvarande 31,1 procent av det totala antalet aktier i Nefab och 12,1 procent av det totala antalet röster i Nefab (antalet aktier som har lämnats in i Erbjudandet under den senaste förlängda acceptperioden är 228 640 aktier av serie B). Redovisning av likvid för aktier som lämnats in i Erbjudandet senast den 2 november 2007 beräknas påbörjas den 12 november 2007.

För att ge aktieägare i Nefab som inte redan lämnat in sina aktier möjlighet att acceptera Erbjudandet har NPNC beslutat förlänga acceptperioden till och med den 7 december 2007 klockan 18.00. Redovisning av likvid för aktieägare som accepterar Erbjudandet under den förlängda acceptperioden sker fortlöpande inom cirka tio bankdagar från SEB Emissioners mottagande av korrekt ifylld anmälningssedel.

NPNC kan komma att förvärva ytterligare aktier i Nefab i marknaden.
Aktierna i Nefab kommer att avnoteras från OMX Nordiska Börs Stockholm. Sista handelsdag är den 30 november 2007.

Stockholm den 6 november 2007
NPNC Intressenter AB