Ny Chief Financial Officer (CFO) i NS Group AB

Report this content

Ny Chief Financial Officer (CFO) i NS Group AB Thomas Nörby tillträder som CFO i NS Group AB den 1 augusti, 2000 och kommer att ansvara för ekonomi, finans samt investor relations. Thomas kommer närmast från det tidigare börsnoterade företaget Althin Medical AB i Ronneby där han verkat som CFO och Vice VD för Althins globala verksamhet sedan 1998 med ansvar för bland annat ovan nämnda arbetsuppgifter. - NS Group är ett spännande företag i den nya ekonomin och det skall bli mycket intressant och stimulerande att delta i bolagets internationella satsning och en planerad marknadsnotering inom en inte alltför avlägsen framtid. Det är uppmuntrande att konstatera att NS Group har växt och fortfarande växer med lönsamhet samtidigt som stora investeringar görs i forskning och utveckling, säger Thomas Nörby. Under åren 1989 till 1998 arbetade Thomas inom Electroluxkoncernen där han bland annat haft befattningar som ekonomi- och administrativ direktör på Electrolux Storkök AB i Alingsås. De sista två åren inom Electrolux tillbringade Thomas i Sydostasien (ASEAN) med placering i Bangkok och innehade tjänsten som Senior Vice President Finance and Administration, vilket innefattade all Electrolux verksamhet i nämnda område. - Thomas kompetens och erfarenheter som CFO i ett börsnoterat bolag samt hans internationella meriter kommer att vara mycket värdefulla framöver och vi är väldigt glada att kunna hälsa honom välkommen. Thomas kommer i rollen som CFO att ha en central betydelse för arbetet inför planerad marknadsnotering, säger Nicklas Platow VD i NS Group AB. NS Group utvecklar och levererar e-commerce lösningar för Business-to- business . NS Group's kärnprodukt 4 Trade är primärt avsedd för Internetbaserad trading där kraven på skalbarhet, transaktionshastighet och tillgänglighet är stora. Företaget finns etablerat i Sverige med kontor i Karlskrona (huvudkontor), Göteborg och Kalmar samt har idag ca 60 medarbetare. Under år 2000 räknar NS Group med att öka antalet medarbetare avsevärt samt att öppna nya kontor även utanför Sverige. http://www.nsgroup.net För ytterligare information kontakta, NS Group, VD Nicklas Platow, tel 0455 - 30 80 80, email: nicklas.platow@nsgroup.net ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00370/bit0002.pdf