• NSGROUP/

Report this content

nsgroup AB och Syncom Financial Systems AB ingår strategiskt samarbete för gemensam storsatsning Syncom Financial Systems och nsgroup har satsat stora resurser på att utveckla och leverera högteknologiska eBusinesslösningar. Idag tillkännager Syncom Financial Systems och nsgroup att de ingår en strategisk allians som integrerar och vidareutvecklar företagens kompletterande teknologier för att erbjuda marknaden en heltäckande lösning för Internetbaserad handel. Internet är på väg att bli ett av de kraftfullaste instrumenten för finansiella transaktioner och utmanar idag den traditionella industrin vilken dominerat marknaden i århundraden. Aktiehandel via Internet, en av de mest snabbväxande industrierna någonsin, representerar både spännande och lönsamma möjligheter. Den enorma tillväxten och de nya möjligheterna skapar extremt hög efterfrågan av sofistikerad teknologi som stödjer de nya Internetbaserade marknaderna. "Genom att kombinera båda företagens kunskaper har vi stärkt vår position väsentligt för att utveckla och leverera heltäckande lösningar till den internationella marknaden" säger Mats Sundvall, VD, Syncom Financial Systems AB. "Den kompetens, erfarenhet av Internet och de omfattande kunskaper om finansiella system som ingår i detta samarbete mellan nsgroup och Syncom representerar en solid kunskapsbas som ger stora konkurrensfördelar för våra kunder" säger Nicklas Platow, VD, nsgroup AB. nsgroup AB utvecklar eCommercelösningar för elektroniska marknader på Internet. nsgroups styrka ligger i att kombinera industriella standarder med innovativ teknologi och ett kreativt användargränssnitt. Med avancerad teknologi och ett ASP-center erbjuder nsgroup en 100 procents skalbar eCommercelösning för Internetbaserad handel där kraven på skalbarhet, transaktionshastighet och tillgänglighet är stora. nsgroup har sitt huvudkontor i Karlskrona, samt kontor i Kalmar. Företaget har idag ett 60- tal anställda. nsgroups hemsida finns på: http://www.nsgroup.net Syncom Financial Systems AB är ett dynamiskt, snabbväxande företag som utvecklar eCommercelösningar med fokus på den finansiella sektorn. Grundstenen i företagets strategi är att integrera modern teknologi med en djup finansiell kunskap. Syncoms huvudprodukter kombinerar objektorienterad programmering, objektorienterad databasteknologi, grafiska användargränssnitt och sofistikerade finansiella algoritmer. Syncom har sitt huvudkontor i Uppsala. Syncoms hemsida finns på: http://www.syncom.se För mer information kontakta: Mats Sundvall, CEO, Syncom Financial Systems AB Telefon: 018-65 71 10 email: mats.sundvall@syncom.se Nicklas Platow, CEO, nsgroup AB Telefon: 0455-30 80 81 email: nicklas.platow@nsgroup.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/10/20010110BIT00540/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/10/20010110BIT00540/bit0002.pdf