• NSGROUP/

Report this content

Ulf Svensson, CIO Soros Fund Management, utnämnd till ny ledamot i nsgroup ABs styrelse nsgroup AB fortsätter att positionera sig för framtiden och stärker sin styrelse med ytterligare toppnamn. Idag offentliggörs utnämningen av Ulf Svensson, CIO Soros Fund Management, New York, som ny styrelsemedlem. Ulf Svensson är idag CIO på Soros Fund Management, New York, och har tidigare erfarenhet som Vice VD/Chef för IT SE Banken Corp. (New York) och Corporate Account Consultant, Digital Equipment. "- Ulf Svenssons breda kompetens och internationella erfarenhet kommer att innebära ett signifikant tillskott både för styrelsen och för bolaget" säger Mats Orup, Styrelseordförande nsgroup. nsgroup har en aggressiv tillväxtstrategi och positionerar sig snabbt på den internationella B2B-marknaden. På endast två år har antalet anställda inom företaget ökat från fem till cirka sjuttio medarbetare. nsgroup samarbetar med ett antal internationella kunder och kommer att börsnoteras inom en inte alltför avlägsen framtid. "- nsgroup kommer att spela en betydande roll på marknaden för Internetbaserade handelsplatser med sin avancerade och innovativa teknologi. Det skall bli spännande att ingå i nsgroups styrelse och jag ser fram emot att få använda mina kunskaper och erfarenheter för att leda nsgroups expansion på en mycket lovande marknad" säger Ulf Svensson. nsgroup utvecklar och levererar avancerade e-commercelösningar för B2B- marknaden nsgroups kärnprodukt 4Trade är primärt avsedd för Internetbaserad handel där kraven på skalbarhet, prestanda och tillgänglighet är stora. nsgroup har sitt huvudkontor i Karlskrona samt ytterligare kontor i Göteborg och Kalmar. Företaget har idag ett 70-tal anställda och växer snabbt. Vid slutet av år 2001 kommer antalet anställda att vara mer än fördubblat och flera kontor skall ha etablerats utanför Sverige. nsgroups hemsida finns på: http://www.nsgroup.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/19/20000919BIT00950/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/19/20000919BIT00950/bit0002.pdf