Maria Rosén ny VD för renodlat NSS

Report this content

Maria Rosén har utsetts till ny verkställande direktör i NSS Group. NSS har efter avyttring av DCC-verksamheten till Ramirent renodlat verksamheten till två affärsområden: Hallar och Presenningar. Dessa affärsområden omsätter cirka 175 miljoner kronor och försäljningen sker huvudsakligen i Sverige, Finland och Danmark.

Maria Rosén är civilekonom från Internationella ekonomilinjen vid Linköpings universitet. Hon kommer närmast från konsultverksamhet inom bemanningsbranschen och har dessförinnan bl a varit VD i Mediatec Broadcast Sweden, divisions- och försäljningschef inom SCA Packaging samt haft ledande befattningar inom försäljning och marknadsföring på bl a Gambro och BT Industries.

– Vi är mycket glada över att Maria valt att acceptera VD-posten i NSS. Säger Jan Ohlsson, ordförande i styrelsen för NSS Group. Hon har internationell ledarerfarenhet och ägnat stor del av sitt ledarskap åt internationell försäljning inom såväl tjänster som industriella produkter. Dessa egenskaper kommer väl till pass i den tillväxtfas som NSS befinner sig.

NSS Group består av två affärsområden:

• Hallverksamheten har sitt ursprung i familjeföretaget Hallbyggarna och har idag en marknadsledande position inom PVC-hallar i Sverige, samt försäljning till Danmark och Finland. Ett komplett utbud av tälthallar erbjuds till kunder inom alla typer av branscher och industrier. Hallarna används för såväl permanenta som tillfälliga lösningar inom lager, logistik och produktion
  • Presenningsverksamheten är marknadsledare i tre länder med starka varumärken som Jonsereds Presenningar (Sverige), Lainapeite (Finland) och IPS Dansk Presenning (Danmark). Distributionen sker via Ramirents och Cramos depånätverk. NSS har ett komplett erbjudande av presenningar till kunder inom byggindustrin i olika tjocklekar och storlekar och används för väderskydd, isolering och uppvärmning.

– NSS har efter renodlingen stora möjligheter att utveckla såväl produkter som marknader, säger Maria Rosén. Företaget har starka varumärken och jag ser fram emot att bidra till företagets tillväxt tillsammans med mina medarbetare i Sverige, Danmark och Finland.

För ytterligare information, v g kontakta Jan Ohlsson, 070-515 69 15 eller jan.ohlsson@accentequity.se samt Maria Rosén 070-568 22 28 eller rosen.ma@telia.com.

Taggar: