NTEX öppnar nytt kontor i Skottland

Under mars öppnade Göteborgsbaserade transport- och logistikföretaget NTEX ett nytt kontor i Glasgow. Det är NTEX fjärde kontor i Storbritannien. Vd Dan Ericsson menar att det är ett viktigt steg för företaget.
– Ett kontor i Skottland kompletterar vårt representationsnät i Storbritannien väl.

Det nya kontoret ska tillgodose NTEX nuvarande och potentiella skotska kunder samt stärka positionen på den brittiska marknaden. Uppdraget att starta upp verksamheten har gått till nyrekryterade Scott Wilson.
– Vi har länge velat ha representation i Skottland. Nu har vi hittat rätt person och är glada att Scott Wilson vill anamma rollen som områdeschef, säger Dan Ericsson.

Scott Wilson har mångårig bakgrund inom transport- och speditionsföretag, bland annat som senior manager på RH Freight (nu en del av Kuehne + Nagel Group). Han har sedan tidigare haft god kontakt med NTEX och menar att det svenska företaget är mycket omtyckt.
– Jag har känt NTEX i fyra år och de har ett gott rykte i branschen. Jag är mycket glad över att få arbeta på företaget.
– Det är viktigt för NTEX att finnas här för att bygga meningsfulla relationer, säger Scott Wilson.

För mer information kontakta:

Dan Ericsson, Vd NTEX: 031 727 85 05

Nordic Trailer Express AB (NTEX) är ett svenskt medelstort transport- och logistikföretag. Med hög flexibilitet och ett nära-kunden-perspektiv garanteras att kunders transportbehov uppfylls. Företaget har 170 anställda och en omsättning på 1 miljard SEK. NTEX huvudkontor ligger i Göteborg och har lokala kontor i ett flertal Europeiska städer.

Taggar: