NTEX satsar på 200 nya trailers

För att bli en ännu bättre transportaktör satsar NTEX på nya trailers. Dessutom har företaget installerat GPS i hela fordonsflottan. Nu kan trafikledarna se alla trailers position i realtid, vilket gör det lättare att planera in nya bokningar.

Sedan i somras har NTEX bytt ut 200 av sina trailers. De sista 80 nya fordonen hämtades ut i slutet av maj. Nu är den genomsnittliga trailern i flottan, som består av 700 fordon, drygt två år.
– Vi vill alltid erbjuda en hög kvalitet och då är detta en av de punkter vi arbetar med kontinuerligt, förklarar COO Jan Lundberg.
– Det är en säkerhets- och trygghetsfråga som i förlängningen hjälper oss att ge en bra service för kunden.

Installationen av GPS i trailerflottan är också något som flera kunder redan visat uppskattning över, då de känner en ännu större trygghet än tidigare när det gäller att skicka sitt gods med NTEX.
– Helt klart är att vi fått en mycket bättre optimering av fordonen samtidigt som arbetet underlättas för vår personal som arbetar med planering och dirigering. Exempelvis kan samtliga speditörer enkelt gå in i systemet och i realtid se var varje sändning befinner sig, berättar Jan Lundberg.
– I förlängningen betyder det att vi blir ännu snabbare och flexiblare på att hjälpa våra kunder.

För ytterligare information:
Thomas Ström, grundare och VD NTEX
Tel 0708-61 42 90, thomas.strom@ntex.se

NTEX är ett transport- och logistikföretag med 250 anställda och en omsättning på 1 miljard SEK. NTEX har huvudkontor i Göteborg, samt kontor i Norge, Finland, Storbritannien, Tyskland, Polen, Estland, Lettland och Litauen. Det finns även agenter i ett antal europeiska länder. För ytterligare information besök ntex.se.