NTI TECH DAY Örebro den 19 nov

Report this content

NTI TECH DAY är en mötesplats där teknikelever och lärare möter dagens och morgondagens teknik genom kontakt med personer som arbetar i branschen. Målet är att eleverna ska inspireras och se möjligheten att utveckla sina egna idéer.

På NTI Gymnasiet i Örebro utbildas elever inom ramen för tre IT-relaterade gymnasieprogram. Det ställer krav på oss som skola, och vi inser att externa kontakter är avgörande för att elevers och lärares kunskaper skall ligga i framkant. Den 19 november arrangerar gymnasiet för andra året i rad TECH DAY, där företag och universitet från Örebroregionen besöker skolan för att presentera innovationer, produkter och forskningsområden.

Under dagen får elever och lärare möta:

• ●  Tomas Lennvall från Örebro universitet pratar om Internet of Things, artificiell intelligens (AI) och robotik

• ●  ENFO besöker oss och diskuterar IT-säkerhet för privatpersoner och organisationer inklusive praktiskt workshop

• ●  Nethouse - Presenterar applikationer, dessa konstruktion och funktion.

• ●  ÖBO presenterar konceptet “smart stad” och hur det kan hjälpa oss att skapa ett säkrare och hållbarare Örebro

• ●  Niclas Bratt från USÖ visar upp den senaste och kommande tekniken inom proteser och annat som man arbetar som ortopedingenjör.

• ●  Epiroc - IT i gruvbranschen

Tid : Fredagen den 19 november kl 09.30-15.00
Hur : Parallella pass på 40 minuter enligt schema
Var : NTI Gymnasiet, Karlsgatan 30, Örebro

För mer information, kontkta Andreas Holm (biträdande rektor), andreas.holm@ntig.se , 019-44 64 69 eller Simon Ekdahl (rektor), simon.ekdahl@ntig.se , 019-44 64 61

NTI Gymnasiet framtidssäkrade utbildningar för morgondagens utmaningar. Förståelsen för teknikens och digitaliseringens roll är vad som förenar och driver oss, och det NTI Gymnasiet vill uppmuntra hos dig, oavsett vad du väljer att göra i framtiden.