Preklinisk data på RORyt-inverse agonistprogrammet presenteras på ICI 2016

Stockholm, 16 augusti 2016. Nuevolution AB (publ) (NUE.ST) kommer att presentera preklinisk data från sitt RORyt-inverse agonistprogram på ICI 2016 (International Congress of Immunology) i Melbourne, Australien, på måndag den 22 augusti.

Den muntliga presentationen av Søren Jensby Nielsen, Director of Biology, Nuevolution, har titeln ”3291: A small-molecule preclinical candidate targeting RORγt shows a benign safety profile and effectively reduces clinical scoring and biomarker levels in mouse disease models.”

Ett abstrakt (sammanfattning) kommer att finnas tillgängligt på www.nuevolution.com efter presentationen. Mer information om ICI 2016 hittas på http://ici2016.org/.

Phone: +45 7020 0987

Email: ahg@nuevolution.com

Phone: +45 3913 0947

Email: hs@nuevolution.com

Denna information är sådan som Nuevolution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den tisdag 16 augusti 2016 kl. 13.00 (CET).

Nuevolution AB (publ) är listat på Nasdaq First North Premier i Stockholm (ticker: NUE.ST). Västra Hamnen Corporate Finance AB är bolagets Certified Adviser. Mer information om Nuevolution finns på www.nuevolution.com