• Nuevolution/

Presentation vid Nuevolutions årsstämma och videomaterial baserat på årsredovisningen 2016/17 finns nu tillgängligt

Stockholm, den 12 oktober 2017 -- Vid årsstämman, som hålls idag klockan 15.00, kommer Nuevolutions VD Alex Haahr Gouliaev att hålla en presentation där han går igenom resultaten för räkenskapsåret 2016/17. Presentationen finns nu tillgänglig på företagets hemsida (www.nuevolution.com).

Som en extra service till våra aktieägare och investerare har Nuevolution även publicerat videomaterial baserat på årsredovisningen 2016/17, vilken offentliggjordes den 18 september 2017.

Följande videomaterial finns nu på företagets hemsida:

1. Introduktion
  2. Nuevolution i korthet
  3. ”The Grand Plan”
  4. Träffa styrelsen
  5. Ett mycket produktivt år – VD rapporterar
  6. Året som vår CFO ser på det
  7. Forskningsframsteg – av vår CSO
  8. Så gör vi affärer – av vår CBO
  9. Chemetics® – teknologi för upptäckt av läkemedel förklarad
  10. Autoimmuna sjukdomar förklarade

"2016/17 var ett mycket produktivt år för Nuevolution, såväl vad gäller nya affärsavtal, teknologigenombrott samt utveckling av vår pipeline", säger Alex Haahr Gouliaev, VD och fortsätter: "Vi vill passa på att använda denna möjlighet att tacka investerare och aktieägare för deras stöd i marknaden under året, och vi hoppas att videomaterialet är både användbart och informativt."

För mer information kontakta gärna:

Email: ahg@nuevolution.com

Henrik Damkjær Simonsen, CFO

Email: hs@nuevolution.com

Informationen lämnades för offentliggörande kl. 14.00 torsdag den 12 oktober 2017.

Nuevolution AB (publ) är listat på Nasdaq First North Premier i Stockholm (ticker: NUE.ST). Redeye AB är bolagets Certified Adviser. Mer information om Nuevolution finns på www.nuevolution.com.