Kanelbullar för ett näringslivsklimat i toppklass

Report this content

Kanelbullar för ett näringslivsklimat i toppklass Onsdag 26 maj besöker politiker och tjänstemän från Linköpings kommun en rad linköpingsföretag. Med sig har de bullar och en mängd frågor, för att under en fikastund diskutera näringslivsfrågor med företagarna. 100-dagen, som evenemanget kallas, sker på initiativ av NuLink, Näringslivsutveckling i Linköping AB.
Klockan 8:30 är du välkommen till stadshuset för att träffa politikerna och tjänstemännen innan de ger sig ut på företagsbesöken. Du får också höra mer om de nya initiativ som NuLink tagit för att skapa Sveriges bästa näringslivsklimat.
Tid: onsdag 26 maj, kl 8:40 Plats: Stadshuset, lokal Kommunfullmäktigesalen

För mer information kontakta gärna: Marie Ferntoft, projektledare externa relationer Näringsutveckling i Linköping AB, NuLink 013-33 66 17 NuLink – Näringslivsutveckling i Linköping AB Linköping, med cirka 145 000 invånare, är en av Sveriges mest expansiva kommuner. NuLink, verkar för en stark tillväxt av stadens näringsliv genom service inom entreprenörskap, branschutveckling och företagslotsning. Företaget, som är ett helägt dotterbolag till Stadshus AB, bildades 2007 och har sitt ursprung i kommunens tidigare näringslivskontor. NuLink har nio medarbetare. www.nulink.se