Linköping tar med sig Cloetta Center till Jönköping

Pressmeddelande Den 9 april, 2008

Linköping tar med sig Cloetta Center till Jönköping

Inför finalomgång två i elitserien kom Cloetta Center – LHC:s hemmaarena – till Jönköping i form av den klassiska chokladen med det passande namnet Cloetta Center.

Under dagen delar man ut 7000 av Cloettas Centerchoklad på olika platser i Jönköping, det blir många kilo choklad som Jönköpingsborna mumsar i sig.

– Vi vill stötta vårt lag på ett positivt sätt och hoppas att de ska känna sig hemma ikväll, nu när vi har tagit Cloetta Center – deras hemmaarena – till Jönköping. Samtidigt passar vi på att bjuda Jönköpingsborna på godsaker, säger Joakim Ljungqvist från NuLink, Näringslivsutveckling i Linköping.
Bakom eventet står Linköpings Kommun tillsammans Cloetta Fazer. Tio glada LHC- och Cloettafans kom under dagen till Jönköping i en Cloetta Center-bil och bjöd på just Center. Syftet är, förutom att stötta Linköpings hockeylag, att passa på att bjuda Jönköpingsborna på lite av det goda som Linköping har att erbjuda.

– Cloetta har, med sina starka varumärken, hjälpt till att sätta Linköping på kartan precis som LHC gör nu. Det går bra för Linköping på många sätt – vi är en av landets snabbast växande städer, senast i dag kom färsk statistik som visar att vi växer mer än beräknat och vi blir gärna ännu fler. Samtidigt är det många företag som väljer att etablerar sig i vår kommun, vilket är mycket positivt, säger Joakim Ljungqvist.

Borta bra men hemma bäst LHC har två fantastiska säsonger bakom sig och är nu i final för andra året i rad. Statistiken visar tydligt att laget gör sina allra bästa matcher på hemmaarenan Cloetta Center. Av 35 hemmamatcher har laget vunnit 25 och bara förlorat sex. För att ytterligare förbättra läget inför kvällens match tog man med sig hemmaarenan till Jönköping – i form av 7000 stycksaker av Cloetta Center.

– Det känns kul att så många jönköpingsbor svalde vår flirt med dem, avslutar Joakim Ljungqvist.

För mer information kontakta: Joakim Ljungqvist, NuLink, Näringslivsutveckling i Linköping 013- 33 66 14, joakim.ljungqvist@nulink.se

Bilder från eventet finns tillgängliga vid 19-tiden på http://www.newsdesk.se/pressroom/nulink

Linköping, med drygt 140 000 invånare, är en av Sveriges mest expansiva kommuner. Näringsutveckling i Linköping AB, NuLink, verkar för en stark tillväxt av stadens näringsliv genom service inom entreprenörsskap, branschutveckling och företagslotsning. Företaget, som är ett helägt dotterbolag till Stadshus AB, bildades 2007 och har sitt ursprung i kommunens tidigare näringslivskontor. NuLink har åtta medarbetare. www.nulink.se