Pressinbjudan 100-dagen

Pressinbjudan 1 juni, 2009

Kommunen dejtar 100 företag - på en och samma dag Torsdag den 4 juni går 50 politiker och tjänstemän från kommunen och besöker 100 linköpingsföretag. Syftet är att öka dialogen mellan kommunen och näringslivet för att Linköping på sikt få ett näringslivsklimat i nationell toppklass. 100-dagen sker på initiativ av NuLink, Näringslivsutveckling i Linköping AB. Klockan 8.30 är du välkommen till stadshuset för att träffa politikerna och tjänstemännen innan de ger sig ut på företagsbesöken. Då får du också höra mer om de nya initiativ som NuLink tagit för att skapa Sveriges bästa näringslivsklimat.
NuLink verkar för en stark tillväxt av stadens näringsliv genom service inom entreprenörskap, branschutveckling och företagslotsning. Företaget, som är ett helägt dotterbolag till Stadshus AB, bildades 2007 och har sitt ursprung i kommunens tidigare näringslivskontor.

Tid: Torsdag 4 juni, kl 8.30 Plats: Stadshuset, lokal Verde.

Varmt välkommen!

Helena Bernholtz Näringsutveckling i Linköping AB, NuLink 013-33 66 15 helena.bernholtz@nulink.se www.nulink.se