Numisbing genomför hybridstämma

Report this content

För att möjliggöra att så många aktieägare som möjligt skall kunna delta i Årsstämman för Numisbing AB (publ), genomförs en så kallad hybridstämma. Ett hybridmöte är en korsning mellan ett fysiskt och virtuellt möte, som gör att Numisbings aktieägare kan välja mellan att delta på mötets fysiska plats eller att vara involverade på distans från sin smartphone, surfplatta eller dator. Detta undanröjer behovet av att alla är på en plats och öppnar upp möjligheten för högre deltagande och engagemang och säkerställer att alla aktieägare kan utöva sina rättigheter.

Som tidigare meddelats aktieägarna i Numisbing AB (publ ) mer det kallat till Årsstämma på bolagets adress i Stockholm den 22 juni kl. 11.00.  Anmälan om deltagande i stämman sker fram till den 15 juni.

Aktieägare kan delta fysiskt eller delta elektroniskt via en så kallad hybridstämma.

Vad är en hybridstämma?

Ett hybridmöte är en korsning mellan ett fysiskt och virtuellt möte, som gör att dina aktieägare kan välja mellan att delta på mötets fysiska plats eller att vara involverade på distans från sin smartphone, surfplatta eller dator. Detta undanröjer behovet av att alla är på en plats och öppnar upp möjligheten för högre deltagande och engagemang och säkerställer att alla aktieägare kan utöva sina rättigheter.

Varför skall Numisbing anordna en hybridstämma?

Att ge aktieägare likvärdiga möjligheter att utöva det inflytande över bolaget som följer med aktieinnehavet är en självklarhet. Oavsett om svårigheter uppstår på grund av fysiskt avstånd till bolagets säte, eller svårigheter som kommer med att det kan vara svårt att få ledigt från ordinarie arbete för att delta i en viktig omröstning på en stämma, så har bolaget en skyldighet att verka för att så många aktieägare som möjligt skall beredas möjlighet att delta på stämman. I tider där social distansering dessutom förespråkas av myndigheter, är det ännu viktigare.

Principen om likabehandling handlar också om att alla aktieägare skall få en möjlighet att utöva sina rättigheter, utan att vissa på grund av avstånd, ålder eller annan anledning skall dra på sig onödiga kostnader som inte står i proportion till deras innehav. En hybridstämma sparar tid och pengar för alla aktieägare. Mer information hittar du på:  https://www.hybridstamma.se/

Så här gör du!

Den digitala omröstningen kommer att genomföras genom NVR ( där aktieboken finns upprättad). Omröstningen sker i samarbete med Bosbec i en framtagen onlinetjänst för s.k. hybridstämmor.  Detta kan innebära att tekniska komplikationer kan uppstå och att digitalt avgivna röster därför inte kommer att beaktas. Inom någon dag kommer aktieägare som anmält sin e-postadress i aktieägarregistret, ett mail om att kunna delta i Årsstämman digitalt.

Anmälan för digital röstning

En e-post med anmälningslänk skickas till samtliga aktieägare via mail så snart som möjligt fram till den 15 juni som är sista datum för anmälan till stämman. Därefter kan aktieägaren rösta fram till årsstämman ( senast kl.13.00) med underlag från de e-postadresser som är registrerade i bolagets aktiebok för envar ägare, se därför till att uppdatera de registrerade uppgifterna (nvr.se och vpz.se).

Anmälan görs genom att klicka på anmälningslänken som skickas till varje aktieägare som registrerat sin epost-adress i aktieboken. För att aktieägare ska kunna utöva rösträtt vid årsstämman digitalt förutsätts en anmälan senast 16.00 den 15 juni 2020.

Digital röstning

Direkt efter att anmälningstiden för digital röstning löpt ut, dvs direkt efter kl 16.00 den 15 juni 2020, skickas med e-post inloggningsuppgifter till de som anmält sig. Digital röstning kan sedan ske fram till och med under de första 15 minuterna av årsstämman, dvs till 11.15, den 22 juni 2020. Röstningen stänger 13.15 den 22 juni 2020

Digital röstning görs genom att logga in och öppna länken med röstningsformulär och rösta ja eller nej på de frågor som stämman ska behandla enligt det underlag som följer nedan. Det är endast de punkter på dagordningen som har materiell betydelse och där förslag föreligger i förväg som det går att rösta på digitalt.

Särskilt e-post utskick sker inom kort till aktieägare som anmält e-postadress, där instruktioner finns tydligt angivna.

For more information, contact Lars Wolf, Chairman of the Board Numisbing AB, Tel. 0705-88 42 69 Email: lars.wolf@numisbing.com, or Jan Rejdnell Investor Relations (IR) Tel. + 46 (0)708-14 44 00, Email: jan@delecta.se.

About NUMISBING:

NUMISBING AB is a Numismatics & Arts company headquartered in Stockholm, Sweden, with business operations based in Dubai, United Arab Emirates. It is currently in the process of listing on the Nasdaq First North Stock Exchange in Stockholm, Sweden. Since its inception in 2012, Numisbing has grown into a leading Numismatics company in the Middle East Region, with a market share close to 75 percent.

Taggar: