Världsledande inom personliga blenders: Nutribullet gör ny entré på den svenska marknaden

Report this content

Nutribullet lanserar nu sina innovativa produkter i Sverige som en del av De'Longhi Group. Med modern design, unik teknologi och kraftfull prestanda är Nutribullets produkter en perfekt partner i köket för användare som strävar efter en hälsosam och effektiv livsstil.

Nutribullet grundades 2003 i Los Angeles och har sedan dess växt till ett välkänt varumärke världen över. Idag är Nutribullet den mest sålda personliga blendern i världen. Bolagets mål är att underlätta och inspirera till en hälsosam livsstil i en fartfylld vardag. Nutribullets blenders är utrustade med en kraftfull motor och effektiv bladteknologi som gör det enkelt att skapa näringsrika smoothies, juicer och andra hälsosamma rätter. Fokus ligger på enkelhet. Det finns inga överflödiga knappar och inställningar, både blenders och tillbehör är lätta att rengöra och de tar med sin kompakta design lite plats i köket.

– Vi är så glada över att äntligen få lansera Nutribullet i Sverige. Nutribullet har ett brett utbud av blenders med en gemensam nämnare; det ska vara simpelt. Från användarvänlighet till näringsextraktion ska våra produkter förenkla en komplicerad vardag. Det finns inget lättare sätt att skapa näringsrika måltider och snacks på, både i och utanför hemmet, säger Marie Andersson, Brand Manager på Nutribullet.

Med hjälp av den unika bladteknologin pressas innehållet uppåt i blendern för att sedan snurra ned mot de sylvassa bladen, vilket möjliggör för både len smoothie och krossad is. Med hjälp av näringsextraktion, den mekanism som Nutribullet använder för att bryta ner frukter, grönsaker, nötter, frön och andra växtbaserade livsmedel till deras mest lättsmälta tillstånd, kan man få ut så mycket näring som möjligt från det som mixas.

Mer information om Nutribullets utbud

Nutribullet® Ultra - Nutribullets mest tysta personliga blender hittills

• Framåtdrivande design med förbättrad prestanda.
  • Ökad effekt med 1200 wattsmotor.
  • Belyst gränssnitt med ett automatiserat blandningsprogram och pulsinställning
  • Förbättrad bladprestanda - ger en perfekt smoothie på bara 30 sekunder.

Pris från 1 799 SEK.

Nutribullet® Pro - Kompakt, optimerad personlig blender

• Effektiv och automatisk design - det är bara att trycka, vrida och mixa.
  • Näring på nolltid - de flesta smoothies kan göras på under 60 sekunder. Perfekt för en näringsrik måltid, även under en stressig dag.
  • Med en motor på 900 watt förvandlar den allt från jordgubbar till spenat till silkeslen näring.
  • Tillgänglig i ett flertal färger och finish (matt, metall och glansig).

Pris från 1 499 SEK.

NutriBullet® Portable - Trådlös personlig blender som laddas med USB-C

• Utformad för hälsomedvetna personer på språng.
  • Lätt och kompakt design med handtag, enkel att bära med sig.
  • Portabel blender med upp till 20 blandningscykler per full laddning (3 timmar).
  • Kommer i färgerna svart, vit, ljusblå, lila, magenta samt marinblå.

Pris från 599 SEK.

Samtliga produkter finns att köpa i Nutribullets egna webbshop samt hos utvalda återförsäljare.

För mer information, kontakta:
Daphna Zacharias, presskontakt Adersten&Norlin
Email: daphna@aderstennorlin.com

Om Nutribullet:
Nutribullet, en del av De’Longhi Group, är de ledande innovatörerna bakom den personliga blendern NutriBullet. Företaget har sedan 2003 haft som mål att inspirera och möjliggöra hälsosamma och näringsrika måltider för människor över hela världen. Genom minimalistisk design, krångelfria komponenter och behållare anpassade för en aktiv livsstil, strävar Nutribullet efter att göra det roligt och enkelt för användare att integrera frukt och grönt i sin vardag. Företagets blenders har tillsammans lockat över 70 miljoner användare globalt och finns tillgängliga hos stora återförsäljare i Nordamerika och i flera länder världen över

Taggar:

Snabbfakta