Den bästa boken i DM på den skandinaviska marknaden - någonsin!

Den bästa boken i DM på den skandinaviska marknaden - någonsin! Under hösten kom Ekerlids Förlag ut med ytterligare en efterfrågad handbok. Nu på temat och tillika med titeln Direkt Marknadsföring. Huvudförfattarna bakom boken är Mikael Gullström och Per Selin på nxt direct respektive nxt to nxt. Boken har fått ett mycket varmt mottagande av marknaden. "Intresset för DM handboken har varit mycket högre än vi förväntat oss och DM-ansvariga ute på företagen har hört av sig till förlaget och tycker att boken är ett helt suveränt verktyg! Vi ser fram emot att snart kunna ge ut en CD utgåva av handboken", säger Bertil Ekerlid, VD Ekerlids Förlag. Flera har läst boken och hört av sig, bland annat Anders Grönstedt från USA: " Mikael Gullström, Per Selin och deras nxt kollegor har skrivit den bästa handboken i Direktmarknadsföring som jag någonsin sett på den skandinaviska marknaden. DM-handboken integrerar på ett unikt sätt teori med praktik. De praktiska stegen för att planera och genomföra direktkampanjer presenteras med praktiska checklistor, case studier, verktyg, och exempel. Framför allt visar boken hur direktmarknadsföring används som en strategisk del i den integrerade kommunikationen för att bygga vinstgivande kundrelationer i den nya ekonomin. DM-handboken är lika relevant för rutinerade DM proffs som kan få nya idéer som för nybörjare som vill lära sig "the tricks of the trade". Anders Grönstedt, VD Gronstedt Group och f d professor i integrerad kommunikation vid University of Colorado Tillväxten i Sverige för Direktmarknadsföring och CRM (Customer Relationship Management) beräknas under nästa år att öka markant. CRM med mer än 30% enligt en rapport gjord av Frost & Sullivan. Adresserad DM med ca 4% enligt IRM´s reklam- och mediaprognos juni 99. Ökningen beror dels på utvidgade marknadsföringsbudgetar men även på bekostnad av nedskärningar av den traditionella marknadsföringen. För mer information kontakta: Mikael Gullström, VD nxt direct, 08-566 350 35 eller mobil: 0708-145 145 Per Selin, nxt to nxt, 08-566 35 024 eller mobil: 0708-17 71 10 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991126BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/29/19991126BIT00230/bit0002.pdf