Djurgården Hockey lockar publik med Markoolio!

Djurgården Hockey lockar publik med Markoolio! Söndagen den 5 december spelar Djurgården IF, överst i elitserien, sin tredje hemmamatch i Globen under samma vecka. Denna gång är det Frölunda som ska få sig en match och som stöd och underhållare i pausen kommer Markoolio, överst på singellistan, att uppträda från en specialbyggd scen. "Äntligen en arena där mina fans får plats" var Markoolios spontana kommentar då det bestämdes att han ska framträda och signera skivor i pauserna". Bakom idén står nxt eventmarketing AB . Djurgården Hockey gör nu en satsning för att bredda intresset för hockey. Man vill kunna erbjuda mer underhållning för publiken än "bara hockey". Framgångarna på plan, spännande och underhållande matcher är självklart grunden för publiktillströmningen, men det behövs mer. Söndagens match med Markoolios uppträdande är första steget i satsningen på att skapa ett högre tryck med en bredare publik i Globen. För mer information kontakta: Christer Ekman, projektledare, nxt eventmarketing AB, 08-566 350 00, mobil: 0708-44 45 02 eller Jan Palm, evenemangsansvarig, Djurgården Hockey AB, 08-556 108 23, mobil: 070-714 63 93 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/03/19991203BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/03/19991203BIT00280/bit0002.pdf