nxt förvärvar byrån som lär allt om studenter

nxt förvärvar byrån som lär allt om studenter Nu är det klart att nxt communication group AB förvärvar aktiemajoriteten i kommunikationsbyrån Student Source. Student Source är en kommunikationsbyrå helt inriktad på kommunikation med högskole- och universitetsstudenter. Student Source erbjuder tjänster till företag och organisationer som vill nå studentmålgrupper i syfte att skapa kund- och anställningsrelationer. nxt har för avsikt att växa, både organiskt och genom strategiskt riktiga förvärv. Kunskapen inom Student Source och dess tjänster ligger helt i linje med nxt´s övriga verksamhet och det finns tydliga och positiva synergieffekter med förvärvet. Student Source har funnits i tre år. Omsättningen 1998 låg på 2,2 MSEK och för 1999 siktar man mot en omsättning om ca 3 MSEK. Student Source är rikstäckande med sina tjänster och har bland annat ett 15-tal projektknutna studenter runt om i landet. Exempel på kunder är bokus.com, Dagens Nyheter, Dagens Industri, WM-data och Compaq. Förvärvet kommer att ge nxt en ökad kunskap om nya målgrupper för befintliga såväl som nya kunder. En snabbare utveckling av Student Source kommer samtidigt att ge en ökad bredd i nxt's kommunikationsutbud. Då det i dag blir allt viktigare att fånga upp trender och kommunikationsmönster i all marknadsföring bedömer såväl nxt som Student Source att den framtida gemensamma utvecklingen av Student Source ytterligare kommer befästa nxt som en stark aktör inom området för integrerad marknadskommunikation. Vill du har mer information kontakta: Hans Molund vVD nxt communication group 08-566 35 001, mobil: 0708-83 83 83 eller Martin Hellgren, VD Student Source på 08-22 44 25 www.nxt.se www.studentsource.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/06/22/19990622BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/06/22/19990622BIT00290/bit0002.pdf