nxt på väg till Stockholms Fondbörs

nxt på väg till Stockholms Fondbörs nxt communication group AB (publ), marknadsledande inom integrerad, riktad och mätbar marknadsföring, nu godkända för notering på Stockholms Fondbörs O- lista. Styrelsen för nxt har beslutat genomföra en ägarspridning genom ett offentligt erbjudande till institutioner och allmänheten. Ägarspridningen sker genom en nyemission av högst 784 400 B-aktier. Emissionskursen är fastställd till 51 kronor per aktie. Bolaget kommer att tillföras cirka 40 miljoner kronor före avdrag för emissionskostnader. Prospektet tillgängligt: 12 mars Teckningstid: 15-26 mars Likviddag: 9 april Beräknad första noteringsdag: 15 april, O-listan vid Stockholms Fondbörs Prospekt med villkor och anvisningar är tillgängligt från och med den 12 mars hos Aragon Fondkommission AB, telefon 08-791 37 50 och på Aragons hemsida www.aragon.se . nxt communication group AB (publ) består av åtta rörelsedrivande dotterbolag som skapar och utvecklar kundrelationer åt bolagets uppdragsgivare för att i sin tur öka deras resultat. Grunden till nxt´s framgångar är bolagets kunskap kring integrerad, riktad och mätbar marknadsföring. nxt har ökat från en omsättning om 42 Mkr 1996 till 127 Mkr 1998, samtidigt som resultatet före skatt ökat från 2,2 Mkr till 10,3 Mkr. Syftet med noteringen och nyemissionen är bland annat att bredda och expandera verksamheten i Sverige, men även utvärdera etableringsmöjligheter i övriga Norden och uppnå en ökad kännedom om bolaget och dess verksamhet. För ytterligare information kontakta: Lotta Venneman, VD nxt communication group AB (Publ), tel 08-566 350 06 Hans Molund, vVD, Affärsutveckling 08-566 350 01 Annelie Gullström, Informationschef 08-566 350 07 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/08/19990308BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/08/19990308BIT00350/bit0002.pdf