Utfors öppnar dörrar för framtidens kommunikationsbehov och nxt-bolag lanserar

Utfors öppnar dörrar för framtidens kommunikationsbehov och nxt-bolag lanserar. nxt eventmarketing och nxt direct har tecknat ett avtal med Utfors i syfte att lansera Utfors bredbandsnät. Under perioden 22 mars-14 april genomförs en roadshow i 14 städer i södra och mellersta Sverige i samband med lanseringen av bredbandsnätet. Den nya infrastrukturen gör att halva Sverige blir modernare än hela Europa. Genom att gräva ner glasfiberkablar med näst intill oändlig kapacitet i den svenska myllan, mellan de flesta städerna och företagen, öppnas dörrarna för framtidens kommunikationsbehov. Turnén, som skräddarsys av nxt eventmarketing, har till syfte att informera om det nya nätets möjligheter och samtidigt inspirera och visionera om den nära framtidens informationssamhälle och dess behov av kommunikativa motorvägar mellan städerna och företagen istället för dagens grusvägar. Ufors har valt att använda sig av eventmarketing som huvudmedium och bjuder in IT-ansvariga, press och övriga till ett frukostseminarium på respektive ort. - Innehållet i seminariet kommer garanterat, utan att avslöja några detaljer, att inspirera till nytänkande, lovar Christer Ekman, Projektledare nxt eventmarketing. Bakom konceptet för den direktkommunikativa delen av lanseringen, står nxt direct. - Genom att kreera inbjudan, både rent tekniskt och innehållsmässigt, efter målgruppen kommer vi på ett effektfullt sätt kunna fånga uppmärksamheten, säger Elizabet Sulj, Projektledare nxt direct. Bakom idén till turnéinnehållet står nxt eventmarketing, som tillsammans med Utfors Marknadsdirektör Michael G. Berman ser fram emot att sticka ut hakan och informera om vad bredband egentligen handlar om. För mer information kontakta: Björn Masuhr, Vd nxt eventmarketing AB, 08-566 350 00, mobil: 0708-71 61 11 Michael G. Berman, Marknadsdirektör, Utfors AB, 08-5270 2000, mobil: 0708-48 25 46 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/08/20000208BIT00390/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/08/20000208BIT00390/bit0002.pdf