Nya Rågsveds Folkets Hus ställer ut Mark Lawton-Browne

Report this content

Konstnären Mark Lawton- Browne är född i London, England. Han studerade vid Sir John Cass School of Art i London och bodde fram till januari 2014 i Storbritannien. Som medlem i Sevenoaks Arts Club ställde Mark ut i grupputställningar som t ex på Hever Castle och St Julien's Club i Kent. Hans senaste arbete är inspirerat av svenska landskap och av vatten, sjö och av de olika årstiderna.

-          I am interested in capturing a feeling, a sense of a moment in time, from the past the future. To me it is not important to recreate a photographic likeness of a scene or to capture it and say that it belongs to any one particular place or any one particular time. For me what is important is to think about the painting as universal. I may start the painting from a particular place but take it to another place. I am interested in the texture and subtle value shifts possible when paintings in oils, says Mark Lawton-Browne.

-          Det är vackra verk som fångar själen i de svenska landskapen i sina oljemålningar, säger Michael Silkesjöö, föreståndare på Nya Rågsveds Folkets Hus.

Vernissage är lördagen den 14 mars mellan 14.00–16.00. Därefter visas målningarna fram till den 5 april.

Mer information;
Michael Silkesjöö, föreståndare Nya Rågsveds Folkets Hus, 070-551 08 87
Mark Lawton-Browne, konstnären, 070-076-602 01 41

Nya Rågsveds Folkets Hus har mötesplatser åt alla och ett brett kultur- och nöjesutbud!
Det är också platsen för din födelsedagsfest, studentskiva, firmafest, konferens eller föreningsmöte!
www.nyaragsvedsfolketshus.se

Taggar: