Gå på Off-Broadway för halva priset

Mellan den 29 september till 12 oktober pågår Off-Broadway Week i New York City. Under de två veckorna sätts 50 Off-Broadway-föreställningar upp och vid dessa teater- och musikalföreställningar gäller erbjudandet gå två betala för en. Biljettförsäljningen startar 15 september via turistorganisationen NYC & Companys hemsida.

Många av besökarna till New York City reser till staden med anledning av det innehållsrika kulturlivet, med ett stort utbud av teaterpjäser och musikaler. Nu presenterar turistorganisationen NYC & Company Off-Broadway Week, som ger de kulturintresserade besökarna ännu en anledning till att besöka staden. Höstens Off-Broadway Week äger rum mellan den 29 september och 12 oktober.

Under Off-Broadway Week spelas 50 olika teater- och musikalföreställningar upp och vid dessa föreställningar gäller specialerbjudandet gå två betala för en. Trycket på biljetterna brukar vara högt, så det gäller att vara ute i god tid när biljetterna släpps den 15 september. Biljettförsäljningen sker via turistorganisationen NYC & Companys hemsida: nycgo.com/offbroadwayweek.

”Off-Broadway Week ger invånare och stadens besökare en chans att uppleva Off-Broadway-föreställningar och det breda utbudet av teatergenrer, från komedi och drama till musikaler och familjevänliga pjäser. Allt till ett fantastisk erbjudande. Vi är glada över att återigen samarbeta med Off-Broadway League och få presentera Off-Broadway Week. De här veckorna har alla chans att ta del av de bästa föreställningarna som teaterns huvudstad har att erbjuda säger Fred Dixon, President och CEO för NYC & Company.

Dessa 50 föreställningar kan ses under Off-Broadway Week*:

• 50 Shades! The Musical
  • Aire Frío
  • Application Pending
  • Avenue Q
  • Barceló con Hielo
  • BEDBUGS!!!
  • Black Angels Over Tuskegee
  • Blue Man Group
  • Chekhov's Uncle Vanya
  • En el Tiempo de las Mariposas
  • Found
  • Fuerza Bruta: Wayra
  • Gazillion Bubble Show!
  • Going Once! Laughing Twice!!
  • Here Lies Love
  • Hereafter Musical
  • iLuminate
  • Indian Ink
  • La Nena Se Casa
  • La Zapatera Prodigiosa
  • Lennon: Through A Glass Onion
  • Lips Together, Teeth Apart
  • Money Grubbin' Whores
  • My Big Gay Italian Funeral
  • My Big Gay Italian Wedding
  • National Lampoon Presents Bayside! The Musical!
  • Olympics ÜberAlles
  • They Call Me Q
  • When January Feels Like Summer
  • While I Yet Live

*Beroende på tillgänglighet. Vissa dagar kan vara undantagna från specialerbjudandet (gå två betala för en).

Citat

Fred Dixon, President och CEO för NYC & Company.