New York City halverar showpriset under Broadway Week Winter

Teaterälskare bör besöka New York City 21 januari till 6 februari under Broadway Week Winter 2014. Då pågår den framgångsrika teatersatsningen ”2-for-1” där stadens turismbolag NYC & Company erbjuder biljetter till 26 av stadens populäraste teatershower för halva priset. Dessutom lottas en exklusiv sexpersonersmiddag och fri show ut bland biljettköparna.

Satsningen på Broadways teatershower är ett initiativ från NYC & Company, New Yorks officiella marknadsförings, turism- och partnerbolag, i syfte att bredda intresset för de världsberömda teaterscenerna i New York City. Broadway Week Winter infaller i år mitt under den amerikanska fotbollsfinalen Super Bowl XLVIII, och 2-for-1-erbjudandet ger New York-borna och alla dess besökare och ditresta fotbollsfans en utmärkt möjlighet att också se världsberömda shower till överkomliga priser.

”Broadway Week visar både gamla godingar och helt nya uppsättningar och är en möjlighet för teaterbesökarna att uppleva några av världens bästa musikaler till attraktiva priser” säger Fred Dixon, interims-vd och CEO för NYC & Company.

”NYC & Company’s nytänkande idé är ett smart komplement till Super Bowl och Broadway Week växer som evenemang för teater- och musikalälskare vartannat år, i år deltar fler shower än någonsin. Och precis som i sportens värld består ensemblen av stjärnor som spelar och bjuder på en ”En-gång-i-livet-upplevelse”, berättar Charlotte St. Martin, executive director för The Broadway league.

Genom Broadways Week Winter har mer än 350 000 biljetter till ”2-for-1”-pris sålts, vilket inbringade mer än 22 miljoner dollar 2011 då kampanjen startade.

Föreställningarna som deltar i Broadway Week Winter 2014:

• A Gentleman’s Guide to Love and Murder
  • Twelfth Night
  • Waiting for Godot
  • Wicked

För en komplett lista av alla föreställningar, mer information om program och för att köpa biljetter, besök: nycgo.com/broadwayweek.

Bransch- och marknadsfrågor i Skandinavien/Finland kontakta:

Johnny Gardsäter johnny@ourmaninscandinavia.com, 070-516 88 89