NY GLOBAL TURISTKAMPANJ – UNLOCK NYC

NYC & Company lanserar en ny global vinterkampanj, ”Unlock NYC” för att locka fler turister till metropolens fem stadsdelar under vintersäsongen. Kampanjen lanseras för att öka besöksintresset för den billigare vintersäsongen och beräknas skapa ett medievärde på över 60 miljoner kronor.

Exklusiva besökstips, hotell- och evenemangsnyheter och nya sevärdheter i staden ska locka besökare att upptäcka New York City under vintermånaderna januari, februari och mars. De här månaderna finns pengar att spara då hotellpriserna är lägst jämfört med resten av året.

– Det finns oändligt många anledningar att älska New York under årets alla månader, men det är något speciellt som händer när det snöar. Allt från att fira Lunar New Year i Flushing eller när granen tänds i Rockefeller Center till att se när Isbjörnsklubben bekämpar det iskalla vattnet på Coney Island. Människor från hela världen känner New Yorks dragningskraft och med vår nya vinterkampanj kan besökare hitta gömda smultronställen, upptäcka New York som en lokalbo och utforska staden med en begränsad budget, säger Bill de Blasio, borgmästare.

– Den här vintern ger vi besökare nycklarna till att låsa upp ett mer tillgängligt, prisvärt och intimt New York. Vare sig det är att promenera på Brooklyn Bridge när snön faller, åka skridskor på någon av våra skridskobanor eller hålla sig varm på några av våra museer i världsklass, så uppmuntrar vi besökare att upptäcka en annan sida av NYC, säger Fred Dixon, president och VD på stadens marknadsbolag NYC & Company.

På kampanjsajten nycgo.com/unlock publiceras tips, berättelser och okända historier om ikoniska sevärdheter som ska hjälpa besökaren att skräddarsy sin resa. För att nå besökare vid olika tillfällen i deras planering av den kommande resan, kommer man att avslöja nya råd och innehåll i en trestegs-strategi.

Vid lanseringen serveras tips både för dag och natt, äventyr som ger inspiration från flera kategorier: gömställen/smultronställen på ikoniska platser, den filmiska staden, mat, sötsaker och hemliga menyer, butiker med berättelser och bortom Broadway.

Andra delen av trestegskampanjen innehåller tips och berättelser från experter inom turistindustrin och trendsättare inom sociala medier.

Sista delen är en kampanj på sociala medier där man bjuder in besökare och invånare som experter för att dela med sig av sina egna vinterupplevelser i New York.

Höjdpunkter bland vinterupplevelser:

• The Morgan Memorial Hall of Gems på the American Museum of Natural History är som att fönstershoppa i en annan värld – gå uppför en kort trappa och du är omgiven av glittrande juveler. Vill du ha en egen diamant? The Diamond District är bara en kort tunnelbaneresa därifrån.
  • Prova på en nattlig färjetur med Staten Island Ferry, de har sittplatser inomhus, går dygnet runt och det bästa av allt, det är gratis. Se New Yorks horisont segla förbi utanför fönstret, köp en öl eller en kaffe, eller varför inte kliva av i St George på Staten Island för middag eller en drink.
  • Enstjärniga Michelinrestaurangen Zabb Elee, i Jackson Heights, Queens, har en spektakulär sake-bar på nedervåningen. Beställ en drink och luta dig tillbaka när vackra små tallrikar serveras med till exempel chili- och vitlökspasta med tempuraräkor – precis med rätt styrka för att värma dig en vinterkväll.
  • Så fort du tar en tugga av en pizza från en äkta Brooklyn-kolugn, slår det dig - du har aldrig smakat pizza som denna! Tre av de bästa ställena för att få den genuina pizza-uppenbarelsen är Totonno’s på Coney Island, Grimaldi’s och Juliana’s i DUMBO. De säljer bara stora pizzor så ta med dig någon speciell att dela den med.
  • Sam’s Soul Food i South Bronx historiska Grand Concourse, är mer än bara en restaurang. I mer än 15 år har ägaren från Ghana, Samuel Amoah, drivit det välkomnande stället med värme och musik av bland annat DJ Hollywood, en inflytelserik figur inom hiphop. Det är även ett bra ställe för att spana på kändisar, artister som Grandmaster Flash eller DJ Kool Herc kan titta förbi.

Individanpassad kampanj
– Vi bjuder in besökare till att fira vintersäsongen, värma upp sig inför dagen och skapa minnen under sin vinterresa i NYC.  Med noga utvalda och dolda smultronställen och oväntade höjdpunkter, kan vi öppna upp, dela med oss av och avslöja vad som gör vintern i NYC så extraordinär, säger Abby Spatz, marknadschef på NYC & Company.

Första delen av Unlock NYC är formad för att skapa kunskap och driva uppmärksamhet för New York som en vinterdestination genom att kombinera visuell grafik med inspirerande berättelser. Vid en första beräkning av medievärdet av kampanjen, förväntas den ge närmare 60 miljoner kronor (7 miljoner dollar) och 1,3 miljarder visningar.

Unlock NYC är uppbyggd som en integrerad multimediaplan genom betald, ägd, förtjänad och delad media. Kampanjens reklam är individanpassat och indelad i tre faser beroende på var resenären befinner sig i sin reseplanering och den utvecklas i takt med New Yorks säsongskampanjer.

NYC & Company satsar även stort internationellt med sin vinterkampanj med digital media och utomhusreklam. Den sökoptimerade digitala planen riktar in sig på nyckelmarknader i USA såsom Boston, DC, Los Angeles och Philadelphia, och är skräddarsydd efter invånarnas beteenden.

Mycket pengar att spara i början av 2016
Under januari, februari och mars är det genomsnittliga priset för ett hotellrum cirka 235 dollar, vilket är ungefär 22 procent lägre än genomsnittet för resten av året. Det ger besökare möjligheten att spara pengar på deras boende. För bästa möjliga priser, besök nycgo.com/hotels och reservera genom NYC & Companys exklusiva hotellsökmotor, booking.com

NYC & Company ger ytterligare möjligheter för att spara in på reskassan, genom deras erbjudanden på både restaurang- och teaterbesök. Som första middagsprogram i sitt slag, erbjuder NYC Restaurant Week invånare och besökare trerätters luncher för 25 dollar och trerätters middagar för 38 dollar (exkl. dryck och moms). Erbjudandet pågår mellan 18 januari och 8 februari med möjlighet att boka bord från och med 6 januari. Besökare och invånare kan boka förmånliga två-för-en teaterbiljetter till Broadways bästa föreställningar under NYC Broadway Week (19 januari – 5 februari, biljetter börjar säljas 7 januari) och NYC OFF-Broadway Week (1 – 14 februari, biljetter börjar säljas 18 januari).

Kampanjen Unlock NYC är producerad av NYC & Company tillsammans med Booking.com och New York City Mayor’s Office of Media and Entartainment.

För högupplösta bilder, besök nycgo.com/pressphotos. Följ Nycgo_se på Twitter för de senaste uppdateringarna om resor och turism i New York City.

För mer information, vänligen kontakta:
Elin Norlin, presskontakt Norden
Epost: elin@comvision.se
Telefon: 46 70-279 86 40
Twitter: nycgo_se

Det finns oändligt många anledningar att älska New York under årets alla månader, men det är något speciellt som händer när det snöar. Allt från att fira Lunar New Year i Flushing eller när granen tänds i Rockefeller Center till att se när Isbjörnsklubben bekämpar det iskalla vattnet på Coney Island. Människor från hela världen känner New Yorks dragningskraft och med vår nya vinterkampanj kan besökare hitta gömda smultronställen, upptäcka New York som en lokalbo och utforska staden med en begränsad budget.
Bill de Blasio, borgmästare
Den här vintern ger vi besökare nycklarna till att låsa upp ett mer tillgängligt, prisvärt och intimt New York. Vare sig det är att promenera på Brooklyn Bridge när snön faller, åka skridskor på någon av våra skridskobanor eller hålla sig varm på några av våra museer i världsklass, så uppmuntrar vi besökare att upptäcka en annan sida av NYC.
Fred Dixon, president och VD på stadens marknadsbolag NYC & Company
Vi bjuder in besökare till att fira vintersäsongen, värma upp sig inför dagen och skapa minnen under sin vinterresa i NYC. Med noga utvalda och dolda smultronställen och oväntade höjdpunkter, kan vi öppna upp, dela med oss av och avslöja vad som gör vintern i NYC så extraordinär.
Abby Spatz, marknadschef på NYC & Company