NYC & COMPANY LANSERAR UPPDATERAD KAMPANJ FÖR MÖTESINDUSTRIN

NYC & Company, New York Citys officiella turistorganisation, har nu uppdaterat sin kampanj mot mötesindustrin, Make it NYC. Med kampanjen har också varumärket förnyats och en ny slogan för reklam, ”Meet Where You Want to Be”. Med sex miljoner mötes – och konferensdeltagare är New York i dag en av världens mest attraktiva destinationer för möten.

– New York är en av världens mest ikoniska destinationer och toppar listan över ställen mötesdeltagare helst vill komma till. Vi uppmuntrar mötesarrangörer över hela världen att planera en oförglömlig upplevelse till sina deltagare. Med vår uppdaterade Make it NYC-kampanj hoppas vi att ännu fler ska välja att lägga sina möten framöver där deras deltagare vill vara, i New York City, säger Fred Dixon, vd för NYC & Company.

Kampanjen Make it NYC lanserades 2013 för att uppmärksamma mötesindustrin på alla fördelar med att lägga möten och konferenser i någon av New York City’s fem stadsdelar.  Den uppdaterade kampanjen påminner både arrangörer och deltagare om stadens puls genom att visa upp en rad ikoniska bilder, bland annat på Manhattans siluett och Frihetsgudinnan.

Nya attraktioner och hotell

Utbudet av attraktioner i New York City utvecklas ständigt och två av de senaste tillskotten är One World Observatory och Whitney Museum of American Art, som båda öppnade i maj i år. Det finns också nya hotell, som det toppmoderna affärshotellet the New York Marriott på the Brooklyn Bridge. The Jacob K. Javits Convention Center har just genomgått en totalrenovering och har nu landets näst största gröna tak och nås dessutom enkelt med tunnelbana. I november öppnade den första nya tunnelbanestationen på över 25 år, 34 St./Hudson Yards, som hjälper till att transportera möten- och konferensdeltagare från Javits Center till Times Square och vidare.

Som hjälp vid planering av möten och konferenser i New York finns en gratis destinationsservice med tillgång till över 2 000 företag i sitt register. Dessutom har NYC & Company nyligen lanserat rabattkortet New York City Delegate Discount Pass där besökare kan få rabatter på över 110 restauranger, attraktioner och återförsäljare i stadens fem stadsdelar.

För mer information om kampanjen, gå in på nycgo.com/makeitnyc.

Mer information om att anordna möten i New York City finns här:

nycandcompany.org/meetingplanners.

För mer information, vänligen kontakta:
Elin Norlin, presskontakt Norden
Epost: elin@comvision.se