NYC & COMPANY UTSER NY BYRÅ FÖR SKANDINAVIEN OCH FINLAND

New York City’s officiella marknads-, turism och partnerorganisation NYC & Company offentliggjorde idag att man utsett stockholmsföretaget Our Man in Scandinavia som representant för staden i Skandinavien och Finland. Our Man in Scandinavia ska ansvara för försäljning och marknadsföring till resebranschen i samarbete med PR-företaget Comvision, som ska sköta PR och kommunikation för att stärka New York City som varumärke och destination för nordiska resenärer. Uppdraget börjar under januari.

”Our Man in Scandinavia och deras partner Comvision kommer att vara en stor tillgång för NYC & Company när vi nu breddar vår satsning på att New York City ska öka sina andel på den växande resemarknaden i Skandinavien och Finland. För oss är det viktigt att nu intensifiera vårt arbete på marknaden med resebranschen, konsumenter och affärsmedia för att lyfta fram de fem stadsdelarna till resenärer i den här viktiga regionen” säger Fred Dixon, NYC & Company’s interimspresident och CEO.

”Our Man in Scandinavia och deras partner, Comvision, blir viktiga för att kunna maximera NYC & Company’s medienärvaro i Skandinavien och Finland. Eftersom allt fler konsumenter bokar direkt behöver vi se till att de har kunskap om New York som den ständigt föränderliga staden, med den mångfald av upplevelser som finns att få överallt i stadens pulserande omgivningar”, säger Kimperly Spell, NYC & Companys kommunikationschef.

Our Man in Scandinavia kommer att sköta kontakterna med resebranschen från sitt kontor på Engelbrektsgatan 9-11 i Stockholm, men kommer inte att ha ett besökskontor för allmänheten.

”Vi är exalterade och stolta över att få ingå i det team som ska representera ett av världens starkaste destinationsvarumärken, New York City. Vi ser fram emot att få vara en del av den nya och omfattande satsningen som NYC & Company gör på den nordiska marknaden. Tillsammans med Comvision har vi ett starkt team med mycket specialkunskaper, erfarenhet och idéer för att stödja New York City”, Säger Johnny Gardsäter, försäljnings- och marknadschef på Our Man in Scandinavia.

”Det ska bli oerhört roligt att tillsammans med vår partner Our Man in Scandinavia få arbeta med NYC & Company och att hålla i medierelationerna och marknadskommunikationen för en av världens ikoner bland varumärken. Målet är att sätta fokus på alla de unika företeelser som de fem stadsdelarna har att erbjuda spänningslystna resenärer från Skandinavien och Finland, säger Lars-Ola Nordqvist, vd for PR-företaget Comvision.

Bransch- och marknadsfrågor i Skandinavien/Finland besvaras av Johnny Gardsäter johnny@ourmaninscandinavia.com; För PR, media och kommunikation kontakta elin@comvision.se.

Om Our Man in Scandinavia:

Our Man In Scandinavia, registrerade som OMIS Travel Representation AB, är en stockholmsbaserad fullservice sälj- och marknadsbyrå som representerar Alamo Rent A Car, Virgin Atlantic, El Monte RV och Visit Florida samt andra produkter på den skandinaviska marknaden.

Om Comvision:

Comvision AB är svensk, välkänd och erfaren kommunikations- och PR-byrå, med unik kompetens inom nationell och internationell rese- och turismbranschen och inom PR och affärskommunikation. Bland uppdragsgivarna finns Emirates Airlines, momondo, Pirelli, DB Autozug, Innovasjon Norway och ett antal andra kunder på den skandinaviska marknaden.