Red Hook - sommarens måste i New York

Stadsdelen Red Hook i Brooklyn har blivit det nya heta målet för många turister i New York. En gång i tiden ett industriområde men idag ett blomstrande och livfullt center med spännande restauranger och shopping. Det är också Månadens stadsdel i NYC & Companys  kampanj Neighborhood by Neighborhood som ska hjälpa turister att uppleva nya områden i staden utanför de traditionella turiststråken.

Det populära sommartillhållet Red Hook står högt på måstelistan för många turister med ett brett utbud av exotiska restauranger, intressanta butiker och fascinerande utställningar. Här frodas också utbudet av entreprenörer, hantverkare, musiker, biodlare och takträdgårdsmästare. Det är lätt att ta sig hit med färja, bussarna B57 och B61, som ligger i anslutning till tågen A, C, F, N, R, 2, 3, 4, och 5 i Downtown Brooklyn.

Red Hook är väl värt ett besök, ett område som ligger precis vid vattnet i New York City:

”New York Citys fem stadsdelar har allt, inklusive livfulla områden nära vattnet som fortsätter att locka alltfler invånare och besökare”, säger Fred Dixon, President och CEO för NYC & Company. ”Red Hook är ett perfekt exempel på denna renässans, och vi uppmuntrar alla att ta tillfället i akt och uppleva allt spännande som händer i Red Hook nu i maj och under hela sommaren”.

Höjdpunkter i Red Hook

En perfekt guide för att hitta tips på saker att uppleva och göra i Red Hook, är besöksajten nycgo.com/nxn, men här är några av tipsen och höjdpunkterna i det dynamiska området Red Hook:

• New York Vattentaxi går i daglig skytteltrafik, gratis under helger, till och från Wall Streets Pier 11 på Manhattan till IKEAs egen brygga i Red Hook.
  • Red Hook är hem åt några av stans bästa seafood-restauranger inklusive Red Hook Lobster Pound, där nyfångade Maine-humrar utgör grunden i de hummer-rullar och hela middagar som serveras.
  • För en snabb måltid under helgerna finns det matstånd vid Red Hook Ball Fields där det serveras genuin Latinamerikansk mat. Fort Defiance är ett avslappnat ställe som serverar frukost, lunch och middag. The Good Fork i Red Hook är en charmig restaurang känd för sin traditionella mat med asiatisk twist.
  • Kokos, choklad, pekannötter och kola tillhör specialiteterna i ”Baked Bar” på Baked, vars desserter, som exempelvis Red Hook Red Hot, har fans över hela USA. Om man är sugen på chokladkakor, karameller och chokladlikör, rekommenderas Cacao Prieto som får sin kakao från den 100-åriga familjegården i Dominikanska republiken.
  • Sunny’s, en saloon med rötter i Red Hook sedan 1890, är en restaurang och bar vid vattnet med country och bluegrass jam-sessioner varje vecka.
  • Området har en mängd olika närbutiker, Erie Basin som säljer vintage-smycken och Pier Glass som erbjuder privata blåsglaslektioner och säljer diverse glasobjekt. Floristbutiken Saipua säljer, utöver blomster, även handgjorda tvålar och ljus.
  • Galleriet Kentler International Drawing Space har utställningar med nya och spännande lokala förmågor såväl som med internationella konstnärer. Look North Inuit Art Gallery ställer ut traditionella inuitkonstverk, och Brooklyn Waterfront Artists Coalition visar upp och främjar arbetet av lokala konstnärer.

New York City består av fem stadsdelar: Brooklyn, Bronx, Manhattan, Queens och Staten Island. Neighborhood x Neighborhood-initiativet syftar till att belysa prisvärda och lättillgängliga områden i de fem stadsdelarna, särskilt i områdena där nya hotell har byggts på senare år. De utvalda områdena och höjdpunkterna har valts ut i samarbete med City Council officials, Department of Cultural Affairs, NYC Small Business Services, affärsutvecklingsdistrikt, samhällsledare, och har skett under tillsyn av NYC & Companys mer än 2 000 medlemmar.

Mer information om området Red Hook i Brooklyn och andra sevärdheter och händelser i staden hittar du på nycgo.com/neighborhoods. För att läsa de månatliga pressreleaserna om Neighborhood by Neighborhood och för att se filmer och foton från områdena, besök nycgo.com/pressphotos. Följ också @nycgo_press på Twitter för den senaste informationen om New York Citys turism och resor.

New York Citys fem stadsdelar har allt, inklusive livfulla områden nära vattnet som fortsätter att locka alltfler invånare och besökare. Red Hook är ett perfekt exempel på denna renässans, och vi uppmuntrar alla att ta tillfället i akt och uppleva allt spännande som händer i Red Hook nu i maj och under hela sommaren.
Fred Dixon, President och CEO för NYC & Company