Friidrottsdagar för dagliga verksamheter i Stockholm

Under onsdagen och torsdagen kommer arbetstagare på Nytidas dagliga verksamheter i Stockholm att tävla i anpassade friidrottsgrenar. Friidrottsdagarna äger rum på Farsta IP och Spånga IP. Syftet är att stimulera rörelse och fysisk aktivitet.

Den 6 och 7 september är det de årliga friidrottsdagarna för arbetstagare på Nytidas dagliga verksamheter i Stockholm. På onsdagen är det tävlingar på Farsta IP och på torsdagen på Spånga IP. Tävlingarna pågår mellan kl 10.00 och 14.30 med lunch 12.30-13.15 och det är flest deltagare under onsdagen.

På förmiddagen tävlas det i höjdhopp/höjdkast, längdhopp/längdrull och kula/kulrull. Eftermiddagens pass är stafett 4 x 100 meter.

Fysisk aktivitet påverkar både den fysiska och psykiska hälsan och är extra viktigt för personer med funktionsnedsättning.

Det är valfritt om deltagarna vill tävla mot andra eller föra sitt eget protokoll.

Media är hjärtligt välkomna till friidrottsdagarna.

Presstjänst

E-post: press@ambea.se

Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare stärker individen i att leva ett självständigt liv. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se