Möt Nytida i Almedalen kring ensamkommande barn

Nytida arrangerar ett frukostseminarium vid årets Almedalsvecka i Visby. Rubrik för seminariet är "Uppdrag: integration" och fokuserar på hur man integrerar ensamkommande barn i samhället. Praktiska detaljer kring seminariet ser du nedan.

Uppdrag: Integration

Datum och tid: 1 juli kl 08.45-09.15
Plats: Almegakupolen/Wisby Strand

Om seminariet:
Ensamkommande barn (EKB) är ett stort, viktigt och aktuellt ämne. Det finns många EKB-hem men ingen gemensam syn hur man på bästa sätt tar hand om barnen. En del EKB-hem ser att uppdraget enbart är att tillhandahålla mat och husrum, andra fokuserar på att behandla de trauman som barnen har med sig. Nytida driver flera EKB-hem runt om i Sverige och har utvecklat ett framgångsrikt arbetssätt. Sara Ryman, ansvarig för Nytidas verksamhet för ensamkommande barn, berättar om hur man med hjälp av medarbetare med relevant kompetens och evidensbaserade metoder förbereder barnen på vuxenlivet och integrationen i det svenska samhället

I anslutning till seminariet bjuder vi på frukost. Välkomna!

Har du frågor om seminariet, kontakta kommunikationsavdelningen, Pia Säwe, 0733-771410, pia.sawe@ambea.se