Ny verksamhet med idrottsinriktning för personer med funktionsnedsättning

Nu finns en ny daglig verksamhet i Lund för personer med funktionsnedsättning, som är intresserade av hälsa och friskvård. Det är Nytida Unified, som öppnade nyligen, med syfte att erbjuda en meningsfull sysselsättning som grundar sig i glädje och gemenskap.

Unifieds verksamhet grundar sig i ett nära samarbete med idrottsrörelsen och vänder sig till personer som uppskattar ett aktivt liv.

”Hälsoaspekten är alltid närvarande i vårt arbete. För oss är det viktigt att både kropp och själ mår bra. Vårt mål är en individuellt anpassad verksamhet utifrån individens behov och önskemål samtidigt som vi vill uppmuntra till självförverkligande genom nya utmaningar”, säger verksamhetschef Janette Kristoffersson.

Nu bjuder vi in intresserade personer och media till öppet hus hos Unified:

Dag: tisdag 19 maj

Tid: klockan 14.00–20.00

Plats: Nöbbelövsvägen 100, Lund

Kom förbi och kika på våra fina lokaler så berättar vi mer om verksamheten. Fika och tilltugg serveras.

Hjärtligt välkommen!

Kontaktpersoner:

Carina Sacher, gruppchef, telefon 0708-65 34 40

Janette Kristoffersson, verksamhetschef, telefon 0723-85 13 86.