Nytida får driva nytt boende på Ekerö

Nytida har fått Ekerö kommuns förtroende att driva LSS-boendet Roshagen i Skärvik. Det är ett helt nybyggt serviceboende med sex platser plus en akutplats för personer med funktionsnedsättning.

Nytidas kontrakt för Roshagen gäller från och med den 1 april i år. Själva verksamheten startar i oktober, då allt ska vara klart och förberett för inflyttning. Avtalstiden är två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

”Det är väldigt roligt att Ekerö kommun valt oss som utförare och att vårt anbud hade den högsta kvaliteten. Det är extra roligt att få vara med från början och utveckla en ny verksamhet i nya fräscha lokaler. Vi ser verkligen fram emot att få starta upp Roshagen”, säger Nytidas affärsområdeschef Agneta Lindgren.

För mer information, kontakta gärna Agneta Lindgren, telefon 0733-441501.

Nytida är Sveriges ledande aktör när det gäller stöd till människor med medicinsk eller social funktionsnedsättning. På våra 250 verksamheter börjar en ny tid för våra kunder vars livskvalitet ytterst garanteras av 4 700 experter på stöd och omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Vardaga ingår vi i Ambea. www.nytida.se