Nytida får fortsatt förtroende att driva gruppbostäder i Umeå

Nytida vann upphandlingen som avser driften av bostäder med särskild service i Umeå. Nytidas kontrakt gäller från och med 1 oktober 2014.

Den 4 mars 2014 meddelade Umeå kommun att man avser att tilldela Nytida, som tidigare hette Omsorgsföretaget Orkidén, uppdraget att driva verksamhet i gruppbostäderna på Fruktvägen 3 B, Långgatan 22 A, Varpvägen 2 och i servicebostäderna på Målargränd 3 C i Umeå.

Bostäderna med särskild service har totalt 24 platser för personer med intellektuell funktionsnedsättning och autismspektrumtillstånd. Alla bostäderna drivs redan idag av Nytida. Det nya avtalet gäller från och med 1 oktober 2014. Avtalet gäller i 3 år och kan förlängas med max 36 månader.

-Vi är mycket glada över förtroendet att fortsätta driva dessa enheter, och ser fram emot att fortsätta vårt samarbete med Umeå, säger Anita Hjelmberg-Frisk, regionchef i Nytida. För oss är det viktigt att fortsätta utveckla verksamheterna - ledstjärnan i vårt arbete är att växa tillsammans med de boende. Konkret betyder det att alla som bor i våra enheter ska utveckla sin egen förmåga med vårt stöd.

Tidsfristen för att överklaga denna upphandling löper ut den 14 mars 2014.

För ytterligare information, kontakta

Anita Hjelmberg-Frisk, regionchef Nytida tel. 0733-27 18 00, anita.hjelmberg-frisk@nytida.se

Susanne Bodin Eklöf, informationschef, tel. 0766-21 76 87, susanne.bodineklof@nytida.se

Nytida är en av Sveriges ledande aktör när det gäller stöd till människor med medicinsk eller social funktionsnedsättning. På våra 250 verksamheter börjar en ny tid för våra kunder vars livskvalitet ytterst garanteras av 4 700 experter på stöd och omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Vardaga ingår vi i Ambea, www.nytida.se