Nytida får fortsatt förtroende att driva gruppbostäder i Västerås

Nytida vann upphandlingen som avser driften av två gruppbostäder i Västerås, Gotlandsgatan och Lokes väg, för personer med funktionsnedsättning. Nytidas kontrakt gäller från och med 1 september 2014.

30 januari 2014 meddelade nämnden för funktionshindrade i Västerås stad att man tilldelat Nytida uppdraget att driva verksamhet i gruppbostäderna på Gotlandsgatan och Lokes väg.

De två gruppbostäderna har totalt 10 platser för personer med intellektuell funktionsnedsättning och autismspektrumtillstånd. Båda gruppbostäderna drivs redan idag av Nytida. Det nya avtalet gäller från och med 1 september 2014. Avtalet gäller i 4 år och kan förlängas två gånger med två år.

-Vi är mycket glada över förtroendet att fortsätta driva dessa enheter, och ser fram emot att fortsätta vårt mångåriga samarbete med Västerås stad, säger Toivo Karlsson, regionchef i Nytida. För oss är det viktigt att fortsätta utveckla verksamheterna - ledstjärnan i vårt arbete är att växa tillsammans med de boende. Konkret betyder det att alla som bor i våra enheter ska utveckla sin egen förmåga med vårt stöd.

Toivo Karlsson, regionchef Nytida tel. 0733-99 82 69, toivo.karlsson@nytida.se

Susanne Bodin Eklöf, informationschef, tel 0766-21 76 87, susanne.bodineklof@ambea.se

Nytida är en av Sveriges ledande aktör när det gäller stöd till människor med medicinsk eller social funktionsnedsättning. På våra 250 verksamheter börjar en ny tid för våra kunder vars livskvalitet ytterst garanteras av 4 700 experter på stöd och omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Vardaga ingår vi i Ambea, www.nytida.se