Nytida förvärvar DavSjö

Nytida har förvärvat DavSjö. Det är ett företag som erbjuder en helhetslösning inom vård, behandling och boende för barn och unga med psykosocial problematik och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

”Det blir ett välkommet tillskott, som passar väl in i Nytidafamiljen. Förvärvet utgör en grund för vår utökade satsning inom området Barn & Unga, som utgör en viktig del och en ny sektor i vår nya organisation”, säger Nytidas affärsområdeschef Agneta Lindgren.

DavSjö Vård finns framförallt i södra Sverige och har sitt huvudsäte i Hörby i Skåne. Företaget driver öppenvård, utredningsenheter, HVB-hem och träningsboenden för barn och unga med psykosocial problematik och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. DavSjö har verksamhet på följande platser:

• Skåne – öppenvård, utredning, fyra HVB-hem och träningsboende
  • Halmstad – öppenvård, HVB-hem och träningsboende
  • Borås – öppenvård, utredning, HVB-hem och träningsboende
  • Göteborg – öppenvård
  • Stockholm – öppenvård
  • Uppsala – öppenvård

Sektorchef i Nytida för det nya området Barn & Unga samt norra Sverige är Katarina Hult.

”Vi har ett fåtal barn & unga-verksamheter idag i Nytida som korttidshem, skolor och HVB-hem men vill stärka vår kompetens och bredd. Där kommer DavSjö att bidra med en viktig pusselbit, då de har lång erfarenhet och ett väl beprövat arbetssätt”, säger Katarina Hult.

”Vi känner att Nytida blir en stark och trygg ägare för den verksamhet vi byggt upp och att vi säljer den av rätt skäl. DavSjö kommer att bli en viktig grund för deras ambitiösa satsning inom Barn & Unga, ett område som vi brunnit för i hela vårt liv”, säger DavSjös ägare Lennart Davidsson och Peter Sjöström.

Förvärvet innebär inga förändringar av DavSjös verksamheter, legala namn eller organisationsnummer.

På bilden:

Daniel Oja, DavSjö, Agneta Lindgren, Nytida, Peter Sjöström, DavSjö, Fredrik Gren, Ambea/Nytida, Lennart Davidsson, DavSjö och Katarina Hult, Nytida.

För mer information, kontakta:

Nytida: Agneta Lindgren, telefon 0733-44 15 01

DavSjö: Lennart Davidsson, telefon 0733-21 07 77

Nytida är Sveriges ledande aktör när det gäller stöd till människor med medicinsk eller social funktionsnedsättning. På våra 250 verksamheter börjar en ny tid för våra kunder vars livskvalitet ytterst garanteras av 4 700 experter på stöd och omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Vardaga ingår vi i Ambea. www.nytida.se