Nytt boende i Skultorp för personer med förvärvad hjärnskada

Den 3 oktober öppnar Nytida ett nytt gruppboende på Sverkilsvägen i Skultorp. Boendet har fem platser och vänder sig till vuxna med förvärvad hjärnskada.

Sverkilsvägens gruppboende erbjuder en rogivande och förutsägbar miljö. Det är nära till såväl samhällsservice som aktiviteter och natur. De boende erbjuds aktiviteter både på egen hand och tillsammans, utifrån sina egna förutsättningar. Måltiderna lagar man i sin egen lägenhet.

− Det är varje enskild brukares behov och önskemål som bestämmer hur vi lägger upp vårt arbete för att kunna ge ett så tryggt och stimulerande boende som möjligt. Vi lyssnar alltid på den enskilde först och har hela tiden fokus på personens rätt till integritet och självständighet, säger verksamhetschef Herman Johansson.

Läs mer: http://nytida.se/verksamheter/sverkilsvagen-skultorp/

För mer information, kontakta:

Verksamhetschef Herman Johansson, telefon 070-166 58 93

Regionchef Sara Ryman, Nytida, telefon 0733-77 54 50

Nytida är Sveriges ledande aktör när det gäller stöd till barn, unga och vuxna med medicinsk eller social funktionsnedsättning. På våra 350 verksamheter börjar en ny tid för våra kunder vars livskvalitet ytterst garanteras av 7 000 experter på stöd och omsorg. Tillsammans med vårt systerföretag Vardaga ingår vi i Ambea.